مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شمار روزهای پاک در کلانشهر مشهد از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 2 برابر افزایش یافت.
کد خبر: ۶۰۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ 20 May 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ حمید صالحی افزود: کلانشهر مشهد از ابتدای امسال تاکنون 16 روز هوای پاک داشته در حالی که در مدت مشابه پارسال 6 روز هوای پاک در این شهر ثبت شده است.


وی اظهار کرد: بارندگیهای مناسب، جابجایی هوا و افزایش توزیع بنزین با استاندارد یورو چهار از مهمترین عوامل بهبود هوای این کلانشهر در سال جاری بوده است.


وی با بیان اینکه امروز نیز هوای مشهد با شاخص 46 پی.اس.آی در شرایط پاک قرار دارد، گفت: این کلانشهر در 61 روز گذشته، 16 روز هوای پاک، 38 روز هوای سالم و هفت روز هوای ناسالم برای گروه های حساس داشته است.
صالحی افزود: در مدت مشابه پارسال مردم مشهد 6 روز هوای پاک، 47 روز هوای سالم و هشت روز هوای ناسالم برای گروه های حساس را تجربه کردند.


وی استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکارگرفتن خودروهای شخصی را موجب ماندگاری هوای پاک دانست و اظهار کرد: هم اکنون کیفیت هوا در 10 ایستگاه از مجموع 23 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مشهد دارای شاخص کمتر از 50 پی.اس.آی و در وضعیت پاک قرار دارد.


روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد در حرکت هستند.
شاخص کیفیت هوا در کمتر از 50 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هوای پاک، 50 تا 100 نشانگر وضعیت سالم، در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار