مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان خبر داد:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: با همت خوبی که به وجود آمده، نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس در خوزستان آغاز شده است.
کد خبر: ۶۰۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 21 May 2018

سردار محمد علیپور در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که شامگاه یکشنبه در استانداری خوزستان برگزار شد، دفاع مقدس را ظرفیتی بسیار بزرگ برای ایران، خوزستان و مسلمانان برشمرد و اظهار کرد: در چهار سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انجام و گزارش هایی در این شورا ارائه شده است.

وی افزود: خوزستان در زمینه دانشنامه دفاع مقدس که یکی از اقدامات اساسی در حوزه دفاع مقدس به شمار می رود، اقدامات زیرساختی مناسبی را انجام داده و بالغ بر دو هزار و ۷۸۵ مدخل در موضوعات جغرافیا، نیروی انسانی و تأثیرات اجتماعی و سیاسی جنگ در استان تدوین شده است.

سردار علیپور با بیان اینکه سال آینده مقالات این دانشنامه تولید خواهند شد، بیان کرد: نهضت تاریخ شفاهی در استان خوزستان آغاز شده که این کار بزرگ به یادآوری خاطرات جنگ برای نسل های مختلف کمک خواهد کرد.

وی در خصوص باغ موزه خوزستان گفت: روند ساخت این باغ موزه نسبت به دیگر استان های کشور بسیار دیرتر شکل گرفت اما روند خوبی دارد و امسال نیز کار احداث باغ موزه خوزستان آغاز خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، بیان کرد: آبادان نیز به عنوان یکی از باغ موزه های دفاع مقدس، ثبت ستاد کل نیروهای مسلح خواهد شد؛ این شهر ظرفیت های خوبی دارد و می توان گردشگری آبی آبادان در حوزه دفاع مقدس را نیز راه اندازی کرد.

سردار علیپور ادامه داد: امسال جشنواره فیلم ۱۸۰ دقیقه ای رسام در خوزستان با حضور ۱۹۲ کشور برگزار شد و استاندار وعده داده تا دبیرخانه جشنواره را از تهران به این استان منتقل کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش زنان خوزستانی در سال های دفاع مقدس گفت: نقش این زنان در سال های دفاع مقدس بی بدیل است و زندگی در جنگ ادامه داشت.

وی در خصوص نقش نفت در دوران دفاع مقدس نیز گفت: حوزه نفت تاکنون هیچ نگاهی در حوزه دفاع مقدس به این مجموعه ارزشمند نداشته و نفت باید نقش بی بدیل خود را در دفاع مقدس تبیین کند.

سردار علیپور با اشاره به نقش حوزه نفت در زمان هشت سال دفاع مقدس گفت: قطعا پشتیبانی عمومی جنگ وابسته به نفت بود او اگر نفت نبود پشتیبانی جنگ با مشکل مواجه می شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان با تقدیر از اقدامات آموزش و پرورش خوزستان در حوزه دفاع مقدس بیان کرد: اقدامات خوبی در مجموعه آموزش و پرورش انجام شده و در در حال تدوین یک مجموعه نمایشگاهی در این زمینه هستند.

وی با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار کرد: سوم خرداد روزی بود که پرچم یأس و ناامیدی را به دست استکبار جهانی داده و اعلام کردیم که حتی اگر تمام دنیا در مقابل ایران باشد یک وجب از خاک را به دشمن نمی دهیم.

سردار علیپور با بیان اینکه مصوب شده تا تمام دستگاه های دولتی نقش خود در دفاع مقدس را تبیین و در قالب نمایشگاه و جمع آوری اسناد و مدارک ارائه دهند، خبر داد: سال گذشته ۳۰ عنوان کتاب در خصوص دفاع مقدس با حمایت معاون سیاسی اجتماعی استاندار برای خوزستان به چاپ رسید.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار