مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان این‌که انتخاب آزادانه، علاقه و میل فردی از جمله اصول در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است،‌ گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی مهمترین کارکرد اوقات فراغت دانش‌آموزان است.
کد خبر: ۶۰۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 21 May 2018

دکتر«عباسعلی دانافر» در نخستین نشست ستاد غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی اظهار کرد: از نظر جامعه شناسی می‌توان هویت فردی، خانوادگی و پایگاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افراد را از طریق گذراندن اوقات فراغت آنان شناسایی نمود .

وی در تعریف اوقات فراغت بر دو ویژگی علاقه و انتخاب آزادانه دانش آموزان تاکید کرد و افزود: برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، نباید از روی اجبار فعالیتی را برای آنان انتخاب کرد بلکه باید به آن فعالیت علاقه داشته و آزادانه آن را انتخاب نمایند .

مدیرکل آموزش و پرورش یزد مهمترین کارکرد اوقات فراغت را کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: باید به صورت علمی و آموزش غیر رسمی و همچنین از طریق شعر و داستان برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شود.

ساماندهی200 پایگاه درون و برون مدرسه‌ای برای تابستان در یزد

«علی سرداری» معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: جذابیت و کیفیت برنامه‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان ضرورری است .

وی تصریح کرد: برنامه‌های اوقات فراغت امسال با شعار اصلی «حمایت از کالای ایرانی و مهارت آموزی» و با هدف زمینه سازی برای تربیت اجتماعی و اشتغال و حضور حداکثری دانش آموزان در برنامه‌ها برگزار می‌شود .

سرداری اظهار کرد: سال گذشته بیش از 60 هزار دانش آموز از برنامه‌های اوقات فرغت استفاده کردند.  

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در استان یزد 27 كانون فرهنگي تربيتي و شعبات آن در استان، 200پایگاه درون و برون مدرسه‌ای ورزشی، اختصاص پنج اردوگاه استانی و شهرستانی، فعاليت 45 مرکز قرآنی شامل داردالقران ها و غیره، 15 مرکز پژوهشسرا و اعزام دو هزار دانش آموز به اردوهای برون استانی و فعالیت تشکل‌های دانش آموزی بسیج، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان دانش آموزی و هلال احمر در قالب اردوهای تشکیلاتی و پایگاه‌های تابستانی در فصل تابستان براي انجام برنامه ‎‎ هاي اوقات فراغت دانش‌آموزان ساماندهی شدند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار