عضو کمیسیون عمران مجلس از ارسال نامه رئیس این کمیسیون به وزیر راه و شهرسازی برای بررسی اختلاف نظر این وزارتخانه با سازمان نظام مهندسی خبر داد.
کد خبر: ۶۰۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 21 May 2018

به گزارش تابناک : سید ابوالفضل موسوی بیوکی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اختلاف نظر سازمان نظام مهندسی و وزارت راه در مورد تعیین مهندس ناظر، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شد در جلسه هفته آینده کمیسیون عمران این مسئله بررسی شود.

وی افزود: عباس آخوندی وزیر راه و مسئولان سازمان نظام مهندسی نیز در این جلسه حضور می‌یابند تا با بررسی این اختلاف نظر راه‌حلی پیدا کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون تخصصی به این مسئله ورود کرده است. رضایی رئیس این کمیسیون با ارسال نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواهان بررسی و یافتن راه حلی برای این اختلاف نظر شده است.

موسوی در تشریح اختلاف نظر بین وزارت راه و سازمان نظام مهندسی، اظهار داشت: وزیر معتقد بود که انتخاب مهندس ناظر حق مالک است و مالک حق دارد تا مهندس ناظر خودش را انتخاب کند، اما این شخص باید از مهندسینی که گواهینامه آن‌ها مورد تایید وزارت راه است، انتخاب شود.

نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به نظر مسئولان سازمان نظام مهندسی درباره تعیین مهندس ناظر، عنوان کرد: مسئولان این سازمان معتقد‌اند مهندسین ناظر باید از سوی سازمان نظام مهندسی معرفی شوند. آن‌ها طبق اساسنامه مربوطه مهندسین ناظر را بر اساس درجه اهمیت ساختمان انتخاب کرده، که این کار هم باعث ایجاد تعادل در توزیع کار بین مهندسین و هم باعث افزایش کیفیت خدمات می‌شود.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار