مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: ساختمان این اداره فرسوده و قدیمی است و برای ادامه فعالیت و ارائه خدمات بهتر به مراجعه کنندگان نیازمند سایت اداری جدیدی هستیم.
کد خبر: ۶۰۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ 21 May 2018
مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: ساختمان این اداره فرسوده و قدیمی است و برای ادامه فعالیت و ارائه خدمات بهتر به مراجعه کنندگان نیازمند سایت اداری جدیدی هستیم.

به گزارش ایرنا، دکتر علی احسان صالح در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان بیان کرد: این اداره کل فاقد فضایی برای برگزاری جلسات کمیسیون است.
 
وی اضافه کرد: هم اینک این جلسات در دفتر کار مدیرکل برگزار می شود که در صورت حضور مدیر در نشست یا جلسه ای خارج از پزشکی قانونی، برگزاری این جلسه ممکن نیست.

دکتر صالح بیان کرد: بودجه ای برای توسعه فضای پزشکی قانونی تخصیص یافته است و امید می رود شهرداری همدان همکاری لازم برای توسعه فضای این مجموعه را داشته باشد.

جذب نیرو به سختی صورت می گیرد

مدیرکل پزشکی قانونی همدان درباره وضعیت کارکنان این مجموعه گفت: با توجه به پائین بودن حقوق، مزایا و سختی شرایط کار، پزشکان حاضر به همکاری و استخدام در این مجموعه نیستند.

صالح اضافه کرد: این در حالیست که سایر پزشکان علاوه بر حقوق مناسب، کارانه نیز دریافت می کنند و در صورت عضویت در هیات علمی، حقوق مازادی هم به آنها پرداخت می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان اظهار داشت: با وجود فراخوان عمومی برای استخدام پزشک، استقبالی برای همکاری و فعالیت در این مجموعه نشد.

صالح تاکیدکرد: هم اینک نیرویی برای پزشک قانونی شهرستان های اسدآباد، کبودرآهنگ و تویسرکان نداریم و شهروندان این مناطق مجبور به عزیمت به همدان و دیگر شهرستان ها هستند.
 
وی گفت: وقتی سخن از پزشکی قانونی به میان می آید در مرحله نخست تشریح جسد در ذهن افراد نقش می بنند در حالیکه کالبد شکافی تنها سه تا چهار درصد وظایف و ماموریت های این مجموعه را تشکیل می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان معاینات جسمانی، تعیین نقص عضو، تعیین ارزش دیه، تعیین علت، زمان و مکان مرگ را از دیگر فعالیت های این مجموعه برشمرد.

صالح اضافه کرد: با این وجود کالبد شکافی و تعیین علت مرگ افراد از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه تشخیص نادرست موجب تضییع حق و حقوق افراد می شود.

وی مثال زد: در پرونده ای مربوط به دهه های گذشته، جوانی در ظاهر به علت سوختگی جان خود را از دست داده بود و پدر متوفی نیز به این امر اذعان داشت اما در کالبد شکافی مشخص شد قبل از مرگ ضربه ای به جمجمه او وارد شده است.
 
مدیرکل پزشکی قانونی همدان ادامه داد: نتیجه بررسی ها موید این بود که متوفی معتاد بوده و پدر خانواده برای رهایی از دست او ابتدا ضربه ای به سرش وارد کرده و سپس او را می سوزاند.

صالح گفت: همچنین در پرونده ای مادر خانواده به علت اصابت گلوله جان خود را از دست می دهد و همسرش مدعی بود که وی خودکشی کرده است.

وی افزود: نتیجه کالبد شکافی نشان داد که گلوله از فاصله چند متری به او شلیک شده است و در ادامه مشخص شد که دختر خانواده بدون اینکه از پُر بودن اسلحه با خبر باشد، از روی شیطنت و شوخی، تفنگ را به سمت مادر نشانه رفته و شلیک کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان بیان کرد: معاینات سرپایی از جمله جراحت های ناشی از سوانح رانندگی 40 درصد ماموریت های این اداره کل را شامل می شود.
 
صالح تاکید کرد: آمار سوانح رانندگی در ایران بسیار بالا است و تبعات ناشی از این سوانح بار مالی زیادی را بر دوش دولت می گذارد.

وی اضافه کرد: بیشتر افرادی که در این سوانح جان خود را از دست داده یا دچار نقص عضو می شوند از اقشار فعال جامعه هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان اظهار داشت: این افراد به علت عارضه های جسمی، با از دست دادن کارایی و توانمندی از چرخه کاری خارج شده و هزینه درمانی به کشور تحمیل می کنند.

صالح بیان کرد: برخی وجود خودروهای ناایمن را عامل بالا بودن شمار تلفات رانندگی می دانند، اما با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می توان با خودروی ناایمن نیز سالم به مقصد رسید.

وی گفت: لازمه کاهش سوانح رانندگی آشنایی با فرهنگ رانندگی، وجود گذشت و رعایت حق تقدم عابران و خودروها است بنابراین انتظار می رود رسانه ها در امر فرهنگسازی پیشگام شوند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار