مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه گفت: توسعه فرهنگ مهارت آموزی برای شهروندان و روستائیان و توانمند ساختن آنان در جهت گسترش اشتغال زایی و رفع بیکاری به ویژه قشر جوان جامعه و ایجاد دوره های آموزشی با رویکرد اشتغال آفرینی در سطح شهرستانها نیازمند تعامل دستگاه ها با مراکز آموزش فنی وحرفه ای است.
کد خبر: ۶۰۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 21 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان فنی و حرفه ای استان کرمانشاه،یاور محمدی در هفتمین نشست شورای مهارت روانسر که درمحل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به ضرورت ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای برای توانمند سازی کارجویان تصریح کرد: شرایط فعلی حاکم بر نظام اجتماعی و اقتصادی جهان به ویژه تغییرات مستمر فناوری، به روز رسانی شایستگی های حرفه ای نیروی انسانی کشورها را الزامی کرده و این مهم تنها از طریق فراگیری آموزشهای فنی و حرفه ای به دست خواهد آمد.

وی با اشاره به اينکه تعداد بالاي جوانان جوياي کار در استان تهديدي است که مي توان آنرا به فرصت تبديل کرد افزود: توجه به پتانسيلهاي منطقه اي وارائه آموزشهاي مهارتي از رويکردهاي است که مي توان بوسيله آن جوانان را در جهت ايجاد کسب و کار و کارآفريني سوق داد و اين مهم با استفاده از زيرساختهاي موجود در مراکز آموزش فني و حرفه اي صورت مي گيرد.

محمدی ضمن اعلام آمادگی این اداره کل درجهت تعامل، همکاری و همفکری با سایردستگاه های اجرایی استان در راستای ارتقای سطح مهارت جامعه و درنهایت اشتغال زایی هرچه بیشتر گفت: آموزشهای فنی وحرفه ای از نقش و تاثیرگذاری اقتصادی- اجتماعی مهمی برخوردار است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه اضافه کرد: آموزشهای مهارتی معرف نوع مهمی از سرمایه گذاری در منابع انسانی است و با فراهم کردن زمینه های ارتقای دانش، نگرشها و مهارتهای مورد نیاز بازار کار و اشتغال در زمینه های مختلف به توسعه اقتصادی کمک می کند.

محمدی در نشست شورای مهارت شهرستان روانسر ادامه داد: با افزایش سطح مهارت جامعه وتحقق اقتصادمقاومتی بسیاری از نگرانی های مردم رفع خواهد شد و توانمندسازی مهارتی افراد یکی از بسترهای تحقق اقتصاد مقاومتی است که افراد بتوانند در عرصه اقتصاد نقش آفرینی کنند.

وی با تاکید بر قانون حمایت ازتوسعه واشتغال پایدارمناطق روستایی وعشایری ، آمادگی این اداره کل را جهت آموزش متقاضیان دریافت تسهیلات به منظور اشتغال پایدار درمناطق روستایی وعشایری اعلام نمود واز سایر دستگاههای متولی خواست نیاز های آموزشی را احصا و به مراکز آموزش فنی وحرفه ای درشهرستان ها اعلام نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار