کد خبر: ۶۰۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ 21 May 2018
فرماندار جدید نهاوند همچنان در تلاش است تا کارگروه بی‌رمق اشتغال شهرستان را به تحرک وا دارد.

به گزارش تسنیم، فرماندار جدید نهاوند با شروع به کار خود تصمیم گرفت که وضعیت وخیم اشتغال را در شهرستان نهاوند سامان ببخشد و از همین روی دستور داد که هر هفته جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نهاوند در محل فرمانداری برگزار شود.

وی در نخستین جلسه کاری و در دومین جلسه از کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نهاوند از همه مسئولان، بخشداران و بانک‌های عامل شهرستان و حتی دهیاران شهرستان خواست که پای کار بیایند که تا پایان خرداد ماه امسال که فرصت بسیار کمی است بتوانند سهمیه ایجاد اشتغال روستایی و عشایری شهرستان را جذب کنند.

ناصری در سومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نیز دستگاه‌های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صنعت، معدن و تجارت شهرستان که مجموعا حدود ۳۰۰ طرح تعیین تکلیف نشده اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی داشتند را موظف کرد که این طرح‌ها را ظرف دو هفته آینده تعیین تلکیف و به نتیجه برسانند و برای این طرح‌ها اعتبار جذب کنند.

 در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان با ابراز گلمندی از عملکرد بانک‌های عامل شهرستان در پرداخت این تسهیلات گفت: همراهی بانک‌ها در همه شهرستان‌های استان دیده می‌شود و فقط در شهرستان این همراهی وجود ندارد و من این را به حساب کم لطفی بانک‌های عامل شهرستان می‌گذارم.

فرماندار در آن جلسه با بیان این‌که نام بانک‌های عاملی را که برای پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال در شهرستان همکاری نمی‌کنند را در کارگروه اشتغال استان مطرح خواهم کرد، افزود: قبلا گیر کار پرونده‌های ایجاد اشتغال شهرستان در بین دستگاه‌های بخشی شهرستان بود و حالا که تمام پرونده‌های ایجاد اشتغال شهرستان برای دریافت تسهیلات وارد بانک‌های عامل شهرستان شده‌اند گیر کار در بانک‌های عامل شهرستان است که طرح ایجاد اشتغال داریم، ولی تسهیلات پرداخت نمی‌کنیم و هر هفته درجا می‌زنیم.

در آن جلسه همچنین از بانک‌های عامل شهرستان تقاضا کرد که فضای همدلی و همراهی را که در شهرستان ایجاد شده است را خراب نکنند و از این بیشتر مردم شهرستان را سرگردان نکنند و طرح‌های ایجاد اشتغال را که در بانک‌ها هستند تعیین تکلیف کنند و هفته آینده در کارگروه اشتغال شهرستان گزارش کار و تلاشی را که در این زمینه طی یک هفته انجام داده‌اند را در جلسه بعدی کارگروه ارائه بدهند.

اما پنجمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با دو دستور کار شامل ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی در خصوص تسهیلات روستایی و ارائه گزارش بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات روستایی، شامگاه شنبه با حضور مسئولین و رؤسای بانک‌های عامل شهرستان در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد و رؤسای بانک‌های عامل شهرستان به ارائه گزارش کار خود طی یک هفته گذشته پرداختند.

عملکرد بانک‌های عامل نهاوند در پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال همچنان رضایت بخش نیست

بانک‌های عامل شهرستان در این جلسه به ارائه گزارش کار خود طی یک هفته گذشته پرداختند که در این گزارش کار مشخص شد که از ۶۳ پرونده معرفی شده به بانک کشاورزی نهاوند جهت دریافت تسهیلات روستایی هنوز پرونده ۵۲ طرح بلاتکلیف مانده است؛ و از مجموع ۲۵ پرونده ارائه شده به بانک سپه ۲ پرونده پرداخت شده است و مالک ۲۳ پرونده دیگر انصراف دادند. در بانک صادرات نیز از ۱۸ پرونده معرفی شده فقط ۶ پرونده پرداخت شده است؛ و در مجموع بانک‌ها، پست بانک مرکزی از مجموع ۶۹ پرونده معرفی شده به این بانک ۳۱ پرونده را عقد قرارداد کرده است، که بهترین عملکرد را در بین بانک‌های عامل شهرستان داشته است.

فرماندار نهاوند در ادامه این جلسه با ابراز نارضایتی از عملکرد برخی از بانک‌های عامل شهرستان در پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال، گفت: عملکرد نامناسب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال باعث بدبینی شدید مردم به دولت می‌شود.

مراد ناصری اظهار داشت: برای حل مشکل اشتغال شهرستان نهاوند اخیرا حرکتی انجام گرفته، اما برای رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی تصریح کرد: برای حل مشکل اشتغال شهرستان تاکنون وقت کم گذاشته‌ایم و اکنون نیز برایمان سخت است که پای کار بیایم.

ناصری افزود: از همه مسئولان شهرستان تقاضا داریم که کلمه «نمی‌شود» را از ادبیات اداری شهرستان حذف کنند، زیرا تا زمانی که این کلمه در ادبیات ادارای ما وجود دارد هیچ بهبودی در وضعیت اشتغال ما ایجاد نخواهد شد و ما همچنان میراث‌دار همان عدد دو رقمی بیکاری در استان هستیم.

برای ایجاد اشتغال در نهاوند همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند

وی عنوان کرد: ایجاد اشتغال کار یک و یا چند دستگاه نیست بلکه همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند و تلاش کنند.

فرماندار نهاوند بیان کرد: گزارشاتی که طی این جلسه توسط دستگاه‌ها و بانک‌های عامل شهرستان ارائه داده شد امیدوار کننده نیست و از همین روی از دستگاه‌های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنعت و معدن شهرستان تقاضا داریم که در این زمینه بیشتر وقت بگذارند.

ناصری تاکید کرد: تاکنون هیچ کدام از رؤسای ادارات شهرستان شخصا به بانک‌های عامل مراجعه نکرده‌اند و شخصا مشکلات طرح‌های ایجاد اشتغال شهرستان را بررسی کنند و چاره‌ایی بیندیشند.

وی اظهار داشت: از مدیران بانک‌های عامل شهرستان نیز گله‌مند هستم و از آن‌ها تقاضا دارم که بیشتر پای کار باشند.

ناصری تصریح کرد: از هیچ مدیری نمی‌پذیرم که مدیر دولت تدبیر و امید باشد و بخواهد با عملکردش مردم را اذیت کند و باعث نارضایتی مردم شود.

فرماندار نهاوند افزود: اشتغال و خدمت به مردم مهمترین اولویت دولت است و اکنون که فضای مطلوب همکاری و همراهی در شهرستان ایجاد شده است از همه مسئولین و مدیران بانک‌های عامل شهرستان تقاضا دارم که پای کار بیایند.

وی عنوان کرد: من مدیرانی که در خدمت مردم هستند را همراهی و حمایت می‌کنم و مدیریت ارشد استان نیز از من نمی‌پذیرد با مدیری که وقتش را در کنار مردم و خدمت به مردم نهاوند نگذراند، مدارا کنم.

ناصری بیان کرد: به عنوان فرماندار و نماینده دولت در نهاوند مدیری را که در شهرستان برنامه‌های دولت را سست ببینند و در خدمت مردم نباشد را کنار می‌گذارم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم اگرچه مراد ناصری در پنجمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان، باز هم در قامت یک فرماندار مطالبه‌گر ظاهر شد، اما چنان که ظواهر امر نشان می‌دهد هنوز این کارگروه خروجی چندان مطلوبی که هم مورد نظر فرماندار و هم متقاضیان تسهیلات روستایی باشد نداشته است.

به هر روی با توجه به حساسیت‌های فرماندار در خصوص آمار بیکاری نهاوند و رتبه دو رقمی این شهرستان در بیکاری، امیدواریم هرچه سریعتر این کارگروه بتواند نوید بخش حل مشکلات در بحث پرداخت تسهیلات و به تبع آن اشتعال‌زایی برای شهرستان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار