استاندارخراسان رضوی گفت: پیگیر احداث شهرک فناوری برای حمایت از شرکت های نوپا در مشهد هستیم.
کد خبر: ۶۰۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 21 May 2018

به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان صبح دوشنبه در جلسه شبکه جامع دانشگاه ها و مراکز علم و فناوری خراسان رضوی اظهارکرد: همکاری شبکه دانشگاه ها و بخش های فناورانه با یکدیگر می تواند موجب رشد علم و دانش و بالفعل کردن ظرفیت های دانشگاهی شود.

وی افزود: ارتباط مراکز رشد و فناوری با مراکز صنعتی و فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است که در این راستا پیگری برای ایجاد شهرک فناوری سجاد در مشهد در حال انجام است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در این شهرک ها شرکت های فناوری با پایه سرمایه ۵۰۰ میلیون تومان مستقر شده و پس از رسیدن به مرحله مناسبی از رشد علمی و مالی از مجموعه خارج می شوند.

رشیدیان با اشاره به برخی قوانین دست و پاگیر در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه تصریح کرد: این قوانین باید بررسی شده  و در صورت نیازاصلاح شوند. نباید تنها به بیان  مشکلات اکتفا کرد بلکه باید به دنبال حل آن بود.

وی با اشاره به فعالیت پژوهشکده علوم و صنایع غذایی گفت:  این پژوهشکده فرصتی ارزشمند برای خراسان رضوی است که باید از آن در بخش فرآوری مواد و صنایع غذایی بهره برد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تولید ۵۵۰ هزار تن گوگرد در پالایشگاه سرخس گفت: تولید این محصول  از مزیت های استان است که برای فرآوری و جلوگیری از خام فروشی آن باید چاره اندیشی شود.در این راستا باید حوزه علم و فناوری، دانشگاه ها، صنعت و معدن با یکدیگر همکاری داشته باشند.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار