سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این کمیسیون بر افزایش روابط و حل مشکل مبادلات و مراودات میان جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان تاکید دارند.
کد خبر: ۶۰۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 21 May 2018

به گزارش تابناک : سید حسین نقوی حسینی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به دلیل آن که مناسبات و روابط جمهوری اسلامی ایران با همسایگان در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی قرار دارد و باید از حداکثر ظرفیت های همسایگان استفاده شود، بررسی روابط ایران و ترکمنستان در دستور کار امروز این کمیسیون قرار گرفت.
وی افزود: در این جلسه مباحث اقتصادی بین دو کشور به ویژه موضوعات مبادله و انتقال گاز و برق دو کشور با حضور نمایندگانی از وزارت نفت، نیرو، امور خارجه و بانک مرکزی و مدیرعامل شرکت گاز بررسی شد.
وی اظهار داشت: مبادلات برق دو کشور اعم از بخش دولتی و خصوصی و مشکلاتی که در بده بستان ها میان دو طرف وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد که این مشکلات حل شود.
نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: ترکمنستان در هر دو حوزه مطالباتی از جمهوری اسلامی دارد که به دلیل عدم پرداخت مطالبات، گله مند است، از این رو دولت باید مشکلات را حل کند، البته در این زمینه مسوولین حوزه برق مدعی بودند که مشکلات بانکی مانع حل و فصل مطالبات ترکمنستان است.
نقوی حسینی اظهار داشت: نهایتا جمع بندی جلسه این شد که گره کار با ترکمن ها باید به هر شکل ممکن حل شود، همچنین باید همه مشکلات مبادلات و مراودات با کلیه همسایگان بررسی و حل شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در دوران برجام شرایط با همسایگان بهبود نیافته و نیازمند تلاش بیشتری است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار