رئیس اداره کنترل اجرای قراردادهای وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: آمریکا با ساخت موشک های بالستیک جدید با برد 500 تا 5 هزار کیلومتر توافق محدودیت موشکی با روسیه را نقض کرده است.
کد خبر: ۶۰۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 21 May 2018

به گزارش تابناک : «سرگئی ریژکوف» رئیس اداره کنترل اجرای قراردادهای وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) در روزنامه «کراسنایا زویوزدا» ارگان وزارت دفاع روسیه نوشت: روسیه در چند سال اخیر، بارها نقض قرارداد محدودیت موشک های کوتاه و میان برد از سوی آمریکا را به مقام های این کشور گوشزد کرده است.
وی افزود: مقام های وزارت دفاع آمریکا در توجیه ساخت موشک های جدید می گویند که آنها، هدفی برای آزمایش سامانه های پدافند موشکی آمریکا هستند.
قرارداد کاهش تسلیحات موشکی کوتاه و میان برد در سال 1987 بین شوروی سابق و آمریکا امضا شد و بر اساس آن موشک های میان برد (یک تا پنج هزار و 500 کیلومتر) و کوتاه برد (500 تا یک هزار کیلومتر) باید نابود شود.
این قرارداد تا سال 1991 که اتحاد جماهیر شوروی سابق فروپاشید اجرا می شد و بازرسی ها در چارچوب آن هم تا سال 2001 ادامه داشت.
قرارداد کاهش تسلیحات موشکی کوتاه و میان برد همواره مورد اختلاف روسیه و آمریکا بوده است و آمریکا بتازگی اعلام کرده است که به دلیل نقض این قرارداد، روسیه را تحریم می کند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار