معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، 300 مبلغ تفسیر قرآن در مساجد این استان برای توسعه فرهنگ قرآنی فعالیت می کنند.
کد خبر: ۶۰۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 21 May 2018

به گزارش تابناک قم،حجت الاسلام محمود نجاریان زاده اظهار داشت: از این تعداد 250 مبلغ را آقایان و بقیه را بانوان تشکیل می دهند که این اعزام ها برای نخستین بار در استان صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین برنامه ریزی شده است تا 140 مبلغ و روحانی به روستاهای بخش های پنجگانه استان قم اعزام شوند.

استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش جعفریه، مرکزی، کهک، سلفچگان و خلجستان است.

وی ادامه داد: در اعزام مبلغ با اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تعامل و همکاری صورت گرفته است تا از موازی کاری جلوگیری به عمل آید.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد حاشیه شهر گفت: 10 مسجد در اطراف سکونت گاه های غیر رسمی شناسایی شده اند تا مبلغان در این مساجد حضور پیدا کنند.

بیش از 697 هزار و 320 تن از جمعیت شهر قم معادل حدود 70 درصد در بافت های ناکارآمد این شهر از جمله بافت های فرسوده، تاریخی، سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهر زندگی می کنند. مجموع کل مساحت شهر قم 12 هزار و 939 هکتار است که چهار هزار و 133 هکتار از این شهر شامل این پنج گونه بافت می باشد.

وی ادامه داد: در این طرح مبلغان به بیان آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد پرداخته و مهارت های آموزشی را ارائه خواهند کرد.

نجاریان زاده با بیان این که مبارزه با آسیب های اجتماعی مهمترین مطالبه رهبر معظم انقلاب است گفت: نقش آموزش و آشناسازی مردم با آسیب های اجتماعی در پیشگیری مهم است که باید مورد توجه همه نهادهای مربوطه قرار گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار