هیئت انجمن‌های ورزشی خراسان رضوی از لحاظ چمن و امکانات ورزشی در مضیقه است و در حال حاضر به گفته برخی ورزشکاران آن‌ها در زمین‌های فوتبال تمرینات و مسابقات خود را ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۶۰۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 21 May 2018

به گزارش تابناک : هیئت انجمن‌های ورزشی دارای رشته‌های ورزشی اسپوکس، اسکی روی آب، ورزش‌های الکترونیک، بیس‌بال و سافت‌بال، جت‌اسکی و جت‌بُت، جهت‌یابی، دارت، راگبی، ساواته، سپک‌تاکرا، طناب‌کشی، فلوربال، فوتبال روی‌میز، فوتوالی، کریکت، کیک‌بوکسینگ و اکو، ورزش‌های موج‌سواری و ورزش‌های هوایی بود.

علاوه بر ورزش‌های مختلف مذکور، به تازگی رشته پارکور به هیئت انجمن‌های ورزشی اضافه شده است، فعالیت‌های آن‌ها جداگانه بوده و هر کدام مسابقات و تمرینات خاص خود را دارد، این هیئت ورزش‌های مفرح و شاد را درون خود جای داده و از گذشته تاکنون مورد استقبال بسیاری از ورزشکاران بوده است.

انجمن‌های ورزشی مختلف هر کدام دارای رئیس انجمن هستند و امور توسط آنها هدایت می‌شود، روسای انجمن‌های مختلف با توجه به شرایط ورزشکاران، با زمان‌بندی مناسب به امور آنها نظم می‌دهد، البته در این میان ورزشکاران رشته‌های مختلف دارای دغدغه‌های متعددی بودند و تاکنون مشکلات آنها رفع نشده است.

فعالیت ورزشکاران راگبی در زمین‌های فوتبال

حمید تقوی‌نژاد؛ مربی تیم‌ملی راگبی خراسان‌رضوی در ارتباط با دغدغه‌های ورزشکاران خود اظهار داشت: در مسابقات مختلفی شرکت کردم و تمرینات بسیاری داشتم، در حال حاضر با ورزشکاران تیم‌ملی به مسابقات مختلفی نیز اعزام می‌شوم، اما از سوی هیئت انجمن‌های ورزشی خراسان‌رضوی هیچ‌گونه حمایتی مشاهده نکردم.

وی تصریح کرد: نه تنها هیچ بودجه‌ای به ورزشکاران و مربیان خراسان رضوی تعلق نمی‌گیرد، بلکه این هیئت از لحاظ چمن و امکانات ورزشی هیچ حمایتی از متولیان ورزشی نمی‌کند، در حال حاضر ورزشکاران و مربیان استان چمن ورزشی ندارند و در زمین‌های فوتبال تمرینات و مسابقات خود را ادامه می‌دهند.

حضور ورزشکاران در مسابقات آسیایی تنها با دو هفته تمرین

تقوی‌نژاد ادامه داد: قراردادهای ورزشکاران راگبی کشور در برابر با سایر ورزشکاران دارای تفاوت بسیار زیادی است، تمامی لیگ‌های رقبای ورزشکاران راگبی سرشار از منابع مالی بوده اما در داخل هنوز شکل مطلوبی به خود نگرفته است، هنوز عموم از وجود لیگ‌ها و مسابقات آسیایی این رشته اطلاع ندارند.

مربی تیم‌ملی راگبی خراسان رضوی گفت: ورزشکاران خراسان رضوی برای مسابقات آسیایی اخیر تنها دو هفته زمان برای تمرین داشتند، با این حال نتایج استان و کشور تعجب‌آور بود، به عبارتی ورزشکاران کشور و استان دارای ظرفیت بالایی هستند، در صورت بهبود اوضاع، ورزشکاران پس از سه سال در مسابقات مختلف مقام نخست را کسب می‌کنند.

راگبی استان با مشکلات بودجه‌ای روبه‌رو است

عبدالله حسن‌پور؛ رئیس انجمن راگبی خراسان‌رضوی در این باره اظهار داشت: راگبی ورزشی بسیار زیبا و در عین حال سرگرم‌کننده است، اما ورزشکاران این رشته در خراسان‌رضوی متحمل فشار روزافزون کمبود منابع مالی می‌شوند، در حال حاضر به دلیل کمبود بودجه به دنبال انصراف از ریاست انجمن راگبی استان هستم.

وی تصریح کرد: از دیگر مشکلات انجمن راگبی خراسان رضوی، فقدان زمین چمن بوده که دو بخش بانوان و آقایان را با مشکل مواجه کرده است، با این وجود، ورزشکاران در سال گذشته 6 دوره در تمامی رده‌های سنی قهرمان کشور شدند.

حسن‌پور ادامه داد: در حال حاضر برای هر ساعت تمرین حدود سه میلیون ریال هزینه می‌کنم، همچنین در یکی از مسابقات اخیر، اورژانس برای حضور در مسابقات پنج میلیون و 900 هزار ریال از انجمن اخذ کرد، به طور کلی هزینه‌های مرتبط با این امور یک میلیارد و 400 میلیون ریال بوده که در این راستا حمایت‌های بسیار ناچیزی صورت گرفت.

رئیس انجمن راگبی خراسان‌رضوی گفت: از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تنها 400 میلیون ریال و استانداری نیز 200 میلیون ریال به منظور حمایت به انجمن راگبی خراسان رضوی تعلق گرفت، این در حالی است که 300 میلیون ریال به منظور رزرو هتل پرداخت شد.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار