استاندار خوزستان مطرح کرد
استاندار خوزستان گفت: آموزش از راه دور دختران روستایی بازمانده از تحصیل در خوزستان را پیگیری خواهیم کرد تا این دانش‌آموزان تنها برای رفع اشکال به مدارس مراجعه کنند.
کد خبر: ۶۰۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳ 21 May 2018

غلام‌رضا شریعتی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان، اظهار کرد: باید به سمتی برویم که اکثر مدارس استان خوزستان هوشمندسازی شوند.

وی با تأکید بر ضرورت توزیع برابر مدارس و امکانات آموزشی، افزود: باید کیفیت آموزش را ارتقا دهیم و اگرچه هزینه‌هایی نیاز دارد اما شأن مردم و جامعه نیز افزایش می‌‌یابد.

استاندار خوزستان خواستار روشن شدن وضعیت رده خوزستان در‌ شاخص‌های آموزشی شد و عنوان کرد: باید با ارائه اطلاعات درست، مردم را از ابهام خارج کنیم. گاهی آماری از نزول شاخص‌های خوزستان در زمینه آموزش و پرورش گفته ‌می‌شود اما آنچه که مدیران می‌گویند غیر ازآن است.

وی با بیان اینکه سال گذشته هزار و 100 دانش‌آموز دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و به مدارس بازگردانده شدند، افزود: برای سال جاری نیز برنامه داریم تا از خرداد تا مهرماه با کمک سازمان‌های مردم نهاد این کار را ادامه دهیم.

شریعتی با تأکید بر لزوم توجه به مناطق کم برخوردار در زمینه آموزش و پرورش، گفت: بورس تحصیلی و حمایت از دانش‌آموزان کم برخوردار از جمله برنامه‌های ما در سال جاری است و از هزار تا 2 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف حمایت مالی خواهد شد. از شهروندان نیز دعوت می‌کنیم تا از این طرح حمایت کنند و من نیز شخصاً در آن مشارکت خواهم داشت.

وی با اشاره به بازماندن برخی از دانش‌آموزان روستایی و به‌ویژه دختران از تحصیل، بیان کرد: به دلیل مسافت راه و مشکلات دیگر برخی از دانش‌آموزان دختر باهوش وبااستعداد پس از اتمام مقطع ابتدایی، از تحصیل باز می‌مانند.

استاندار خوزستان افزود: این مشکل در برخی از کشورهای دیگر با آموزش از راه دور حل شده و ما در خوزستان نیز این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا این دانش‌آموزان تنها برای رفع اشکال به مدارس مراجعه کنند.

وی بیان کرد: در بحث آموزش از راه دور به دانش‌آموزان روستایی باید آنانی که درحال اتمام مقطع ابتدایی هستند در اولویت قرار گیرند.

وی همچنین خواستار توجه ویژه به اوقات فراغت دانش‌آموزان مناطق محروم و دوزبانه شد و گفت: باید مهارت های اساسی زندگی اجتماعی را به دانش آموزان آموزش داد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار