غلامرضا شریعتی:
استاندار خوزستان پالایشگاه گاز بیدبلند دو خلیج‌فارس، پتروشیمی مسجدسلیمان و فولادسازی شهید جهان‌آرا و منطقه آزاد اروند را از جمله صنایع بزرگی عنوان کرد که تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
کد خبر: ۶۰۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 22 May 2018

غلامرضا شریعتی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران در مسجدسلیمان اظهار کرد: در روزهای گذشته جلسات متعددی را برای برسی مشکلات تیم نفت مسجد سلیمان برگزار کرده ایم.

به گزارش"تابناک" وی افزود: امروز نخستین تلفن کاری خود را به این امر اختصاص دادیم. ما در کنار مردم و تیم نفت هستیم و همچنین سایر تیم های استان را حمایت می کنیم. لیگ برتر اولویت ما است و بی شک تیم نفت مسجد سلیمان را حمایت می کنیم. خوشبختانه توافق های جدی برای حمایت این تیم صورت گرفته است.

شریعتی همچنین گفت: کار پتروشیمی یک پیشرفت بزرگی بود و اکثر تجهیزات و ماشین آلات این صنعت وارد کشور شده یا در حال ورود به کشور است. کارهای رسمی و اداری انجام شده و طبق برنامه زمانبندی شده، امیدوار هستیم که تا خرداد ماه سال ۹۸ این پروژه عظیم به بهره برداری برسد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: این پروژه به اقتصاد کشور خدمت بزرگی ارائه می کند؛ سال آینده صنایع بزرگی که از یک سال و نیم پیش سرعت گرفته را به بهره برداری می رسانیم.

شریعتی بیان کرد: پالایشگاه گاز بیدبلند۲ خلیج فارس، پتروشیمی مسجدسلیمان و فولادسازی شهید جهان آرای منطقه آزاد اروند، صنایع بزرگی هستند که تا سال آینده به بهره برداری می رسد؛ عمده تجهیزات این پروژه ها وارد و در حال نصب است.

وی گفت: برای اجرایی شدن همین پروژه عظیم پتروشیمی مسجدسلیمان قریب به ۱۷ تا ۱۸ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده است. امیدواریم که پتروپالایش مسجدسلیمان و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق منطقه زیلایی که متعلق به هاب انرژی منطقه است، هرچه زودتر سرعت بگیرند و تکمیل شوند.

استاندار خوزستان ادامه داد: به زودی این هاب انرژی و منطقه ویژه انرژی مسجدسلیمان که درصدد تأسیس آن هستیم را مصوب و به بهره برداری می رسانیم؛ زیرساخت هایی مثل جاده و راه آهن را هم باید تقویت کنیم.

شریعتی گفت: در این سفر همچنین شروع عملیات اجرایی سالن مسافربری فرودگاه مسجدسلیمان را نیز کلنگ زنی کردیم؛ اقدامات اساسی بسیار خوبی انجام شده و توانستیم ارتش و ستاد کل را برای انجام این کار راضی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار