مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: یک هزار برنامه به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر در این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۶۰۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ 22 May 2018

به گزارش تابناک : سرتیپ دوم پاسدار احمد نجاتی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و تجلیل از فرماندهان و رزمندگان عملیات آزادسازی خرمهشر از مهمترین برنامه های روز پنجشنبه سوم خرداد در این استان است.
وی اظهار کرد: غبارروبی مزار شهدا، حضور و سخنرانی فرماندهان نظامی در مراسم نماز جمعه شهرستان ها و برگزاری ویژه برنامه هایی در مساجد و ادارات به همراه تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خانواده شهدای عملیات آزاد سازی خرمشهر از دیگر برنامه های این ایام است.
وی با بیان اینکه تبلیغات محیطی در سطح شهر و صحنهای حرم مطهر رضوی توسط شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی انجام خواهد شد گفت: کتاب 'چشم جنگ' که از خاطرات شفاهی فرید محمدی یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس جمع آوری و تدوین شده است در آستان قدس رضوی نقد و بررسی خواهد شد.
سرتیپ نجاتی افزود: در عملیات آزاد سازی خرمشهر در سال 61 لشکر 77 خراسان از ارتش جمهوری اسلامی، تیپ 21 امام رضا (ع) و تیپ 18جواد الائمه (ع) از سپاه پاسداران، بخشی از نیروهای جهاد سازندگی خراسان به همراه نیروهای بسیجی شرکت داشتند.
وی اظهار کرد: این نیروها نقش بسیار تعیین کننده در آزاد سازی خرمشهر داشته و 433 نفر از یگانهای ارتش، سپاه، جهاد و نیروهای مردمی خراسان در عملیات طریق القدس به شهادت رسیدند.
خراسان رضوی 17هزار و 111 شهید، 43 هزار و 194 جانباز و سه هزار و 372 آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار