غلامرضا غناء شهروند ملایری
کد خبر: ۶۰۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 23 May 2018
به گزارش تابناک، چند روز پیش به همراه خانواده سفری به ملایر داشتم و مشغول دید و بازدید از فامیل بودم که از قضا جهت تدفین یکی از بستگان مجبور شدم گذری به بهشت هاجر و آرامگاه شهرستان داشته باشم که در آن اندک توقفی که آنجا داشتم نکاتی جالب و دردناک نظرم را معطوف به خود کرد.

١-ابتدا مشاهده کردم که جهت چیدن قبور از آجر‌های نو و درجه اولی استفاده می شود که شاید اصلا احتیاج نباشد این چنین تولیدات کوره‌های آجر فشاری با آن حجم انبوه استفاده از سوخت زیر زمین تدفین شود.

٢-با وجود گرم نشدن هوا بوی نامطبوعی مشام انسان را در آن مکان آزار می‌داد که پس از جستجو متوجه شدم بوی اجسادی است که به تازگی متوفی شده اند و دلیل آن تدفین اجساد در عمق کم می باشد و پس از بررسی بیشتر متوجه شدم ابتدا پهنه گسترده‌ای از زمین بهشت هاجر را با لودر خاک برداری می کنند و سپس بر روی زمین این منطقه قبور را با استفاده از آجرفشاری چینش می‌کنند که این مسئله باعث می‌شود ارتفاع این قبور از عمق مناسبی برخوردار نباشد.

 این مسئله در ابتدا باعث می‌شود بوی تعفن اجساد در فضا پراکنده و از بعد دیگر که به این مسئله بنگریم، چون این قبر‌ها عمق کافی از سطح زمین را ندارند هم در معرض بیرون کشیدن توسط حیوانات گرسنه می باشد و اگر احیانا شخص و طایفه‌ای با هم درگیری داشته باشند به راحتی و از روی غرض ورزی می‌توانند جسد طایفه مقابل را از محل بیرون و یا مشکلات دیگری برای آن بوجود آورد. 

٣- از طرفی دیگر تمام سعی و تلاش مسئولین و مردم و فعالین محیط زیست بر این است که هیچ زباله پلاستیکی در محیط زیست وجود نداشته باشد ،به علت ماندگاری بیش از ۵۰۰ سال در محیط و همچنین به علت ساخته شدن از منابع نفتی و دارا بودن مواد با پایه نفتی و خاصیت تجزیه ناپذیری در خاک باقی می‌مانند.

 با چه تبلیغاتی جهت این مسئله می‌پردازند و حتی مشاهده می‌شود که گا‌ها گروه‌هایی جهت جمع آوری زباله‌های غیر بازیافت به طبیعت گسیل می‌شوند و چه زحماتی جهت این مسئله کشیده می‌شود.
حال نکته مهم مغفول مانده در دفن اجساد این است که جنازه‌ها را در غسالخانه با پلاستیک‌های زخیمی شکلات پیچ می‌نمایند که علاوه بر مشکلاتی که برای تجزیه جنازه بوجود می‌آورد همین پلاستیک‌ها آسیب‌های جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کنند و خودمان بادستان خویش ناآگاهانه فضای زیر سطح زمین را مملو از پلاستیک‌های غیر بازیافتی می‌نماییم که برای تجزیه و برگشت آن به طبیعت ۵۰۰ سال زمان مصروف خواهد شد و این مسئله می‌تواند موضوع درخور توجهی برای مسئولین، ثمن‌ها و کلیه فعالین محیط زیست باشد.

#مسولین
#علما و روحانیون
#اداره محیط زیست
#ثمن‌ها و فعالین محیط زیست
#شهرداری
#آسیب به محیط زیست
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
با سلام
شما بویایی قوی دارید
ما که زیاد رفتیم بویی حس نکردیم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
با سلام
بهشت هاجر یکی از تمیز ترین قبرستانها ی ایران است
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
ای کاش مسئولین توجه بیشتری به این قضیه داشته باشن،واقعا ناراحت کننده است
حشمت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
متاسفانه شما فرق آجر و بلوک سیمانی رو تشخیص ندادین اونجا هیچ اجری استفاده نمیشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
خوب بابا فهمیدیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار