وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره واکنش حسن روحانی رئیس جمهور ایران به فهرست خواسته های دولتش گفت: "من نگفتم او چه باید بکند، فقط نیات آمریکا را تشریح کردم."
کد خبر: ۶۱۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 23 May 2018

به گزارش تابناک : مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود ابراز اطمینان کرده مواضع آمریکا و اروپا در مورد ایران به تدریج نزدیک تر خواهد شد و گفته که اجرای خواست های ۱۲ گانه از ایران که مطرح کرده بود تعیین تکلیف نبوده است.

به نقل از بی بی سی: وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره واکنش حسن روحانی رئیس جمهور ایران به فهرست خواسته های دولتش گفت: "من نگفتم او چه باید بکند، فقط نیات آمریکا را تشریح کردم."
 
پمپئو: من نگفتم روحانی چه باید بکند
 
پمپئو در سخنرانی خود هشدار داده بود که اگر ایران مسیرش را عوض نکند "شدیدترین تحریم‌های تاریخ" علیه این کشور وضع خواهد شد.
آقای روحانی هم در واکنش گفته بود: اینکه یک آقایی که سال‌ها در یک مرکز جاسوسی مشغول فعالیت بوده، حالا بخواهد از جایگاه وزیر خارجه امور آمریکا برای ایران و دیگر کشورها تعیین تکلیف کند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. شما چه‌کاره‌اید که می‌خواهید برای ایران و جهان تصمیم بگیرید و بگویید ایران در زمینه فناوری هسته‌ای چه بکند و چه نکند؟
رئیس جمهور ایران گفته بود: اینها از جنس همان حرف‌هایی است که قبل‌تر هم آمریکایی‌ها گفته‌اند و مردم ایران نسبت به آنها بی‌اعتنا بوده‌اند و حالا هم نسبت به آن بی‌اعتنا بوده و کنار یکدیگر به راهشان ادامه خواهند داد.
پومپئو به این سوال که چطور می خواهد اروپایی ها و چین را قانع به اعمال فشارهای مالی بی سابقه بر ایران کند جواب خیلی روشنی نداد.
دولت ترامپ در ادعایی توافق اتمی با ایران را "دردسرآفرین"  خوانده و از اروپایی ها خواسته در فکر تدوین توافقی جامع تر برای رفع این نگرانی ها باشد.
 
 
 
 
منبع : برترین ها 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار