معاون سازمان صنعت خراسان رضوی گفت: دلیلی برای افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار وجود ندارد و هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی است.
کد خبر: ۶۱۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 24 May 2018

به گزارش تابناک : معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: کالاهای اساسی وارداتی موجود در انبارهای استان مانند برنج و روغن با ارز 4200تومانی خریداری شده است؛ دلیلی برای افزایش قیمت آنها در بازار وجود ندارد و افزایش قیمت کالاهای اساسی غیرقانونی است.

علی باخرد در نشست خبری افزود: وضع موجودی کالاهای اساسی در خراسان رضوی از جمله گندم، برنج، روغن، شکر، گوشت گوساله و گوشت مرغ بسیار مناسب است به طوری که حدود 30 هزار تن برنج در انبارهای بخش خصوصی و بخش دولتی استان وجود دارد.

وی  گفت: قیمت این کالاها براساس قیمت ارز اواخر سال گذشته و اوایل امسال است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت خراسان رضوی افزود: ستاد تنظیم بازار کشور برای ماه رمضان امسال در مرحله نخست 2400تن برنج، 1600 تن شکر، 100 تن گوشت منجمد گوساله، 1200تن مرغ منجمد، 1600تن روغن نباتی به صورت مدیریت شده و کمتر از قیمت بازار به خراسان رضوی اختصاص داد که از 10 روز قبل همه اقلام به جز روغن نباتی در حال توزیع است.

باخرد افزود: براین اساس برنج هندی 1121به قیمت هر کیلو 5600تومان، برنج هندی پی.آر 11 به قیمت هر کیلو 2600تومان و برنج تایلندی به قیمت هر کیلو 3900 تومان در بازار عرضه شده است.

وی گفت: گوشت منجمد و وارداتی گوساله به قیمت هر کیلو 23هزار تومان برای مصرف کننده، مرغ منجمد به قیمت هر کیلو 6200 تومان، روغن نباتی 15درصد زیر قیمت درج شده روی کالا، شکر سفید به قیمت هر کیلو 3100تومان برای مصرف کننده و خرما به قیمت هر کیلو 6200 تومان در شبکه توزیع کالاهای اساسی ماه رمضان در خراسان رضوی شامل فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های بزرگ و شرکت تعاونی ها عرضه شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت خراسان رضوی افزود: با توجه به هماهنگی های انجام شده با اتحادیه های اقلام پرمصرف ماه رمضان از جمله قنادی ها، نانوایی ها و رستوران ها قیمت این کالاها براساس قیمت کارشناسی شده مصوب عرضه می شود.

باخرد افزود: براین اساس قیمت کارشناسی شده زولبیا و بامیه بدون جعبه به میزان هر کیلو درجه ممتاز 14500 تومان، هر کیلو درجه یک 12500 تومان و هر کیلو درجه دو 9500تومان است.

وی گفت: بازرسان چنددستگاه به همراه 250بازرس و 100 ناظر افتخاری سازمان صنعت خراسان رضوی بر نحوه عرضه این کالاها نظارت می کنند.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار