'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن امروز پنجشنبه به منظور دیداری دو روزه از روسیه و دیدار با رییس جمهوری این کشور، توکیو را به مقصد مسکو ترک کرد.
کد خبر: ۶۱۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 24 May 2018

به گزارش تابناک : 'آبه' امروز قبل از ترک فرودگاه توکیو در جمع خبرنگاران افزود: من در این سفر با پوتین مذاکرات صریح و صمیمانه ای را دنبال خواهم کرد تا مذاکرات را در مورد یک معاهده صلح پس از جنگ ادامه دهیم.
او اظهار امیدواری کرد توسعه روابط اقتصادی دو کشور، منجر به حل و فصل نهایی مشکلات جزایر گردد که مانع امضای معاهده صلح توکیو و مسکو شده است.
در عین حال روسیه به دنبال جذب سرمایه گذاری برای توسعه جزایر شرق دور است.
سفر نخست وزیر ژاپن به روسیه در حالی برگزار می شود که پوتین فروردین سال گذشته اولین سفر خود در 11 سال گذشته را به ژاپن انجام داد اما دو طرف در این دیدار نتوانستند بر اختلافات ارضی خود در ارتباط با یک سری جزایر که جلوی انعقاد معاهده صلح بین دو طرف از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون را گرفته غلبه کنند.
این جزایر مشهور به جزایر 'کوریل' جنوبی در روسیه و سرزمین‌های شمالی در ژاپن در سال 1945 تحت تصرف قوای نظامی شوروی سابق در آمدند و از آن زمان تا کنون یکی از موانع پیشبرد روابط دو کشور بوده اند.
جزایر اترورفو، کووناشیری، شیکوتان و مجموعه جزایر هابومای توسط اتحاد جماهیر شوروی سابق در پایان جنگ جهانی دوم اشغال شدند.
این نخستین دیدار دو رهبر در دور جدید ریاست جمهوری پوتین خواهد بود.
آبه قرار است روز جمعه در مجمع اقتصادی بین المللی سنت پترزبورگ که با حضور 'امانوئل مکرن' رئیس جمهور فرانسه برگزار می شود شرکت کند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار