رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم، گفت: بخش مهمی از پاسداشت مردم نسبت به انقلاب اسلامی در برگزاری باشکوه آیین رحلت امام راحل درچهاردهم خردادماه متجلی می شود.
کد خبر: ۶۱۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶ 26 May 2018

به گزارش تابناک قم، نصرت الله لطفی در جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، قیام خونین یوم الله 15خرداد و روز جهانی قدس درقم، افزود: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به پاس قدردانی از نقش و جایگاه منحصر به فرد امام راحل در تشکیل نهضت، قم در روز چهاردهم خرداد که همزمان است با سالروز عروج ملکوتی امام راحل (ره) باید به عنوان خاستگاه انقلاب، حال و هوایی خاص داشته باشد.

وی بیان کرد: مراسم گرامیداشت سالروز رحلت امام راحل و قیام خونین 15 خرداد در قم باید با دعوت گسترده از مردم به صورتی باشکوه برگزار شود و فضای شهر با به کارگیری نمادهای آیینی، یادآور این وقایع تاریخی باشد.

وی ادامه داد: لازم است در این ایام پیام ها و سخنان امام راحل به صورت بنرهای بزرگ در سطح شهر نصب و در مقابل دیدگان مردم قرار گیرد تا یاد و خاطره احیاگر اسلام ناب بیش از پیش در ذهن ها تداعی شود.

لطفی گفت: با توجه به تعطیل بودن تعدادی از روزهای هفته آینده،بهتر است با مشارکت همه دستگاه های اجرایی، تمامی سازماندهی ها و کارهای اداری مرتبط با مدیریت این ایام در هفته جاری انجام شود.

وی بیان کرد: فعالیت های فرهنگی در این ایام باید علاوه بر فضای شهر قم در مسیرهای ارتباطی منتهی به استان نیز دنبال شود و بنرهای یادبود امام راحل و قیام 15 خرداد در تابلوهای تبلیغاتی جاده ها نصب گردد.

وی ادامه داد: تشکیل گروه های تبلیغی برای پاسخگویی به شبهه های مطرح شده در خصوص امام راحل نیز در این ایام باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و تلاشی برای رفع مظلومیت از چهره امام خمینی (ره) و نظام اسلامی انجام شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم، گفت: باید علاوه بر برنامه های حرم مطهر حضرت معصومه (س) در این ایام، مساجد شهر نیز با محوریت مساجد منتخب، فعالیت های فرهنگی گسترده را برای معرفی شخصیت امام راحل و قیام خونین 15 خرداد، به انجام رسانند.

وی بیان کرد: برنامه های حرم مطهر حضرت معصومه (س) در روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه با محوریت امام راحل و شهدای پانزده خرداد برگزار می شود و ثواب تلاوت آیین ترتیل خوانی حرم به روان پاک ایشان تقدیم می گردد.

وی همچنین با اشاره به عظمت روز پانزده خرداد به عنوان یکی از نمادهای مهم انقلاب اسلامی، گفت: قم باید در برگزاری مراسم های این روز درسطح کشور نمونه باشد و در همین راستا تجمع عظیمی در روز پانزده خرداد ماه جاری قبل از اذان ظهر در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.

لطفی با اشاره به جایگاه و نقش تاریخی مردم قم در واقعه پانزده خرداد، گفت: سازمان میراث فرهنگی باید پیگیری های لازم را انجام دهد تا این روز با منشا و مبدا قیام مردم قم در تاریخ ثبت شود.

وی با بیان این که 15 خرداد مبدا نهضت است و حساسیت های خاص خود را دارد، افزود: موضوع جایگاه تاریخی مردم قم در این واقعه، بارها در جلسات شورای فرهنگی عمومی و سایر جلسات استانداری مورد توجه قرار گرفته اما متاسفانه نتیجه لازم را درپی نداشته است؛ نباید اجازه داد مناسبتی که به نام قم و حوزه علمیه است به نام دیگران ثبت شود.

وی ادامه داد: با همکاری شورای شهر و شهرداری قم اقدام های لازم برای نصب المان شهری با موضوع حضور مردم قم در واقعه تاریخی 15 خرداد، در جریان است تا نقش مهم مردم این شهر در این قیام خونین، در یادها زنده بماند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم، همچنین در رابطه با روز قدس گفت: این روز بهترین فرصت برای گرامیداشت آرمان انقلاب در موضوع فلسطین و ارائه دستاوردهای نظام در این رابطه است.

وی بیان کرد: به منظور برگزاری باشکوه آیین راهپیمایی روز قدس درقم و پوشش رسانه ای گسترده آن، این آیین به صورت یک راهپیمایی برگزار می شود و مردم تمام مناطق شهری به صورت منسجم در آن شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: با همکاری شهرداری قم و سایر دستگاه های متولی، تلاش می شود تا بهترین خدمات و سرویس دهی به شهروندان شرکت کننده در راهپیمایی روز قدس و نماز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ارائه شود.

لطفی گفت: مردم قم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، از مناطق دهگانه شهری که مسیرهای آن به زودی اعلام می گردد، در میدان آستانه تجمع خواهند کرد و از آنجا راهپیمایی اصلی شهر آغاز می شود.

وی بیان کرد:با هماهنگی های مدیرکل آموزش و پرورش قم، پیش بینی های لازم برای حضور حداکثری دانش آموزان و والدین ایشان در بیش از یک هزار و 400 مدرسه استان در این مراسم اندیشیده شده است تا شاهد حضور پرشور مردم قم در این راهپیمایی باشیم.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله مسابقه مطالعه وصیتنامه عبادی و سیاسی امام راحل با حضور بیش از 6 هزار بسیجی استان و توجه بیشتر به سخنان احیاگر اسلام ناب محمدی در این ایام در دستور کار دستگاه های مختلف به خصوص نهادهای فرهنگی قرار دارد.

حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در 14 خرداد سال 1368 به ملکوت اعلی پیوست.

15 خرداد ماه 1342 سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) است که در جریان این رویداد مهم تاریخی شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه ها به دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

امام خمینی (ره) در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز قدس» نامیدند و از مردم خواستند در این روز همبستگی خود را در حمایت از مردم فلسطین به نمایش بگذارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار