داستان دخترکی که ماه صفر سال گذشته در بین‎الحرمین شفا پیدا کرده بود توسط یکی از نویسندگان همدانی به رشته تحریر درآمد و جمعه پیش رو از این کتاب رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 29 May 2018
داستان دخترکی که ماه صفر سال گذشته در بین‎الحرمین شفا پیدا کرده بود توسط یکی از نویسندگان همدانی به رشته تحریر درآمد و جمعه پیش رو از این کتاب رونمایی خواهد شد.

به گزارش فارس، داستان نازگل، دختر سه ساله‌ای که با معلولیت‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کرد برای همه همدانی‎ها آشناست.

نازگل اهل مریانج از توابع همدان است که در خانواده متوسطی به دنیا آمد، اما چشمانش یک جور دیگری بود؛ ولی همه اهل خانواده راضی بودند به رضای خداوند، آن‌ها بعد از راه رفتن نازگل، متوجه می‌شوند مشکل حرکتی نیز دارد و توانایی راه رفتن ندارد و این چقدر برای مادر او غم‌انگیز بود، مادری که شب‌ها فقط گریه و دعا می‌کرد که کودک شیرخواره‌اش نیز ببیند و هم راه برود.

نازگل سه ساله تقریباً همه عمر کم خودش را از این دکتر به آن دکتر رفت تا شاید بهبودی نسبی پیدا کند، اما همواره جز شکست چیزی عاید پدر و مادرش نمی‎شد.

پدر و مادر این دختر ساله در نهایت تصمیم گرفتند او را به سراغ یک دکتر بدون برو برگرد ببرند، طبیبی که فوق همه تخصص‌های عالم را دارد و دارالشفای او زبانزد همه مردم از همه ادیان الهی است.

مادر دلشکسته نازگل که قریب به سه سال، امیدش از بهبودی فرزند خود ناامید نشده، دست کودک خود را برای شفا از حرم امام حسین (ع) تا حرم حضرت عباس (ع) گرفته و به این مکان سراسر نور می‌برد با دلی پرامید به عنایت صاحب کربلا.

نمی‌دانیم شاید در شبی که منسوب به دختر سه ساله امام حسین (ع) بود، مادر نازگل در گوشه‌ای از بین‌الحرمین روضه حضرت رقیه (س) خوانده، یا شاید روضه گوش پاره؛ اما هرچه بوده مادر، دختر سه ساله کربلا را برای شفای دخترش، بین خود و حضرت اباعبدالله شفیع قرار می‌دهد و دست بر قضا این کودک وسط بین‎الحرمین شروع به راه رفتن می‌کند و این گونه می‎شود که این دختر شفا پیدا می‎کند و از این پس، «زهرا» نامیده می‌شود.

حال پس از گذشت ۹ ماه از این ماجرا، داستان زهرا توسط «جواد دی‎آبادی» از نویسندگان توانای استان به رشته تحریر درآمده و کتابی به نام «وقتی زهرا را دیدم» خلق می‎شود.

داستان شفا پیدا کردن زهرا، مرا شیفته کرده بود

این نویسنده خوب استان همدان با اشاره به ایجاد جرقه برای نوشتن این داستان، اظهار کرد: من صحنه‌های شفا گرفتن و صحبت‌های والدین زهرا در کربلا را دیدم.

جواد دی‌آبادی ادامه داد: ابتدا به سادگی از کنار آن عبور کردم، اما پس از آنکه فهمیدم دختر چند کوچه آن طرف‌تر از منزل ما سکونت دارد برایم جالب شد که جزئیات داستان را بدانم.

وی بیان کرد: درست، شبی که مراسم استقبال از این دختر، توسط هیأت قاسم‎بن الحسن (ع) شهر مریانج برگزار شد، در گوشه‌ای ایستاده بودم و در حالی که مجری مراسم داستان را تعریف می‎کرد غرق در ماجرا شدم.

این نویسنده تصریح کرد: به خودم آمدم دیدم مانند جمعیت هزاران نفری این مراسم به پهنای صورتم اشک می‎ریزم و حسابی از شفا گرفتن این دختر که با معلولیت‎های فراوانی همراه بود منقلب شدم.

وی گفت: از زبان مردم و همشهریانم داستان‌های مختلفی پیرامون این دختر شنیده بودم که احساس کردم زوایای پنهانی پشت این داستان است که باید ابتدا پیدا و سپس به رشته تحریر در بیاید.

دی‌آبادی از کار سخت نگارش این کتاب سخن گفت و افزود: ابتدا خانواده این دختر با نگارش داستان زهرا مخالف بودند و زمان زیادی کشید تا بتوانیم آن‌ها را برای شرح این داستان مجاب کنیم.

وی اضافه کرد: در نهایت قریب به دو ماه و اندی طول کشید تا مصاحبه‎‌ها و اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنم که الحق کار بسیار پیچیده‌ای شده بود.

این نویسنده تصریح کرد: این کتاب در نهایت با همکاری «موسسه عطر مشکات» مریانج و «انتشارات اندیشه و فرهنگ جاویدان» استان قم تهیه و منتشر شد.

وی از استقبال خوب مردم از این کتاب در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و اظهار کرد: این کتاب برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب تهران که در ماه گذشته در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد رونمایی و در دسترس عموم قرار گرفت که مورد استقبال علاقمندان شد.

دی‌آبادی ادامه داد: مراسم رونمایی از این کتاب در استان همدان نیز جمعه هفته جاری در مصلای نماز جمعه شهر مریانج با حضور دخترک داستان، برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: داستان شفا گرفتن این دختر بسیار زیبا و پیچیده است و از همه علاقمندان دعوت می‎شود این کتاب را مطالعه کنند.

گفتنی است جواد دی‌آبادی از نویسندگان خوب استان همدان است که در دو بخش دفاع مقدس و داستان نویسی کودکان فعالیت دارد و از آثار وی می‌توان به کتاب‌های علمداران ۱ تا ۵، کتاب خاطرات اتاق ۲۱۶، مجموعه تربیتی رفتاری جیرجیرک سخنگو و کاکلی و چاه جهات تدریس در مهدکودک‌ها، کتاب الاغ ستمدیده، کتاب دوستی برگ و باد، مجموعه داستان‌های پیامبران و... اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار