مجوز راه اندازی دانشکده ی مجازی مستقر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دانشکده مجازی منطقه ۹ آمایشی توسط شورای عالی آموزش مجازی وزارت بهداشت تایید شد.
کد خبر: ۶۱۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 29 May 2018

به گزارش تابناک : بر اساس  اعلام شورای عالی آموزش مجازی و با توجه به مستندات موجود و رعایت استانداردها و الزامات دانشکده مجازی، مجوز تاسیس دانشکده مجازی مستقر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دانشکده مجازی منطقه ۹ آمایشی تایید و جهت تصویب به شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی ارسال شد.

به استناد رای کمیسیون ارزشیابی و اعتبار بخشی آموزش مجازی، اعتبار مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تصویب رسید.

دکتر رضا اسدی مسئول مرکز تخصصی آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر گفت: دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف توسعه کمّی و کیفی آموزش و تربیت نیروی انسانی در سطوح مختلف از طریق آموزش های مجازی و الکترونیکی برای ارتقای سلامت جامعه، گسترش مرزهای دانش و تولید علم تشکیل خواهد شد.

اسدی از چشم اندازهای این دانشکده را گسترش و اعتلای دانش یادگیری الکترونیکی و کاربرد صحیح آن در علوم پزشکی و به روز نگه داشتن دانش و توان کشور در زمینه آموزش های مجازی، هدایت صحیح یادگیری الکترونیکی و آموزش های مجازی در خدمت علوم پزشکی و توسعه فرهنگ مربوط به آن و فراهم کردن زمینه همکاری علمی داخلی و بین المللی برشمرد.

وی از الزامات دانشکده مجازی را ۳ گروه آموزشی و ۳ رشته مجازی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۲ رشته کارشناسی ارشد آموزش پزشکی و جامع نگر دانشجو می پذیرد و امیدواریم تا در رشته های ارشد مامایی و بهداشت نیز بتوانیم بصورت مجازی دانشجو پذیرش کنیم.

مسئول مرکز تخصصی آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۸۶ با راه اندازی سامانه LMS(learning manangment system (که فعالیت اساتید و فراگیران را به صورت مجازی مدیریت می کند) تاسیس شد، افزود: این مرکز در کنار آموزش به فعالیتهای پژوهشی نیز می پردازد. 

وی گفت: در حال حاضر حدود ۷ طرح پژوهشی در این مرکز در حال اجراست که تعدادی از آنها محصول محور بوده و به تولید محصول منتج شده است و برخی در حال گردآوری اطلاعات و شماری نیز به سرانجام رسیده است.

اسدی از دیگر فعالیت های این مرکز را تولید محتواهای آموزشی، تاسیس استودیوها، برگزاری نهمین همایش کشوری یادگیری الکترونیکی در بهمن ماه سال ۹۶ و برگزاری آزمون های الکترونیکی در دانشگاه برشمرد.

مسئول مرکز تخصصی آموز ش مجازی دانشگاه، علوم پزشکی مشهد، برگزاری دوره های آموزشی مجازی در سطح منطقه را از طرحهای بلند مدت این مرکز برشمرد و اظهار داشت؛ در حال حاضر ۱۰ دانشجو از کشور افغانستان در حال گذراندن دوره های آموزشی در مرکز آموزش مجازی دانشگاه هستند.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار