سرپرست اداره امور شهرستان های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری جشن رمضان و نمایشگاه قرآن و عترت در ١٥شهرستان استان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 29 May 2018
به گزارش تابناک : حمید صابر، سرپرست اداره امور شهرستان های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه ویژگی نمایشگاه قرآن و جشن رمضان امسال شهرستان های استان خراسان رضوی عدالت فرهنگی در راستای توزیع عادلانه این فعالیت در شهرستان ها می باشد، گفت: تمام تلاش بر این است که مردم ١٥ شهرستان خراسان رضوی از برنامه های فرهنگی هنری ماه مبارک رمضان بهره مند شده و خدمات فرهنگی هنری در سطح استان میان همه اقشار توزیع شود.
وی با تاکید بر اینکه هدف از اجرای برنامه های ماه مبارک، تمرکز زدایی ازمرکز استان و ارائه خدمات برابر است، اظهار کرد: امسال این برنامه ها،  با عنوان جشن رمضان و با هدف استفاده از همه ظرفیت های قرآنی،فرهنگی، هنری جهت ایجاد روحیه نشاط امید و هویت اجتماعی  برگزار می شود.
سرپرست اداره امور شهرستان های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان  رضوی با اشاره به اینکه همه تلاش بر این است که جشن رمضان ,جشنی مردمی برای تمام سنین باشد، ادامه داد: همه بخش های هنری از جمله هنرمندان عکاس، نمایش، هنرهای تجسمی، شعر و محافل قرآنی و غیره با تمام ظرفیت به عرصه آمده اند و شاخصه همه این فعالیت ها، مردمی بودن آن قراردارد.
صابر  خاطرنشان کرد: نمایشگاه های قرآن و عترت شهرستان ها در نگارخانه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش بینی شده و مردم برای تهیه کتب قرآن و ادعیه می توانند به این نمایشگاه مراجعه و کتب مورد نظر را تهیه کنند.
وی درادامه افزود: محافل تخصصی قرآن کریم، محفل انس با قرآن با محوریت مساجد در شهرستان ها جلسات تفسیر و تقدیر از فعالان قرآنی با محوریت مساجد در شهرستان ها و جشن های رمضان با محوریت بوستان ها اجرا خواهد شد .
صابر همچنین از برگزاری مسابقات مختلف قرآنی، استفاده از محتویات نهج البلاغه، جلسات تفسیر و تدبر قرآن کریم به شکل ویژه و برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در  ایام ماه رمضان با حضور اساتید قرآن و روحانیون خبر داد.
وی در خصوص زمان برگزاری این نمایشگاه در شهرستان ها تصریح کرد : شهرستان تربت حیدریه از ٣لغایت ٢٥ خردادماه ،خلیل آباد از ٤الی ١١ خردادماه،جوین ١٠لغایت ١٥خردادماه و همچنین شهرستان های درگز،گناباد،فریمان،سرخس ١٩ تا ٢٥خردادماه پذیرای بازدید کنندگان از این نمایشگاه هستند .
وی درپایان افزود: همچنین شهرستان های رشتخوار ،سبزوار ،مه ولات ،قوچان، تایبادو کاشمر در طول ماه مبارک رمضان میزان این رخداد قرآنی هستند
 
 
منبع : شهرآرا آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار