دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی گفت : تردد خودروهای شخصی پلاک زوج در روز پنجشنبه هفته جاری در مشهد به دلیل شدت آلاینده های هوا ممنوع است.
کد خبر: ۶۱۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 29 May 2018

به گزارش تابناک رضوی، حمید صالحی در پایان جلسه کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا و گردو غبار استان اظهار داشت: هوای مشهد امروز با شاخص کیفیت بنفش در شرایط اضطرار قرار دارد.

وی افزود: هر چند پیش بینی‌های هواشناسی بیانگر آن است که در ساعات آتی این آلاینده‌ها اندکی کاهش و به شرایط قرمز می‌رسیم اما در روز پنجشنبه دوباره این آلاینده‌ها افزایش یافته و هوای مشهد در وضعیت بنفش قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه منشا این آلودگی ذرات گرد وغبار موجود در هواست که از صحرای قره قوم و کانون بحران هرات به این سمت منتقل شده و هوای مشهد را متاثر کرده است.

وی افزود: هم اکنون آلاینده اصلی هوای شهر مشهد ذرات گردوباره زیر 10 و 2.5 میکرون است که مشکلاتی برای شهر ایجاد کرده و با توجه به شرایط اضطراری جلسه فوری کاهش آلودگی هوا در استانداری تشکیل و تصمیماتی برای مدیریت این شرایط و کاهش آسیب های ناشی از آن اخذ شد.

صالحی گفت: در کنار تاخیر دوساعته در شروع فعالیت ادارات و تعطیلی دوساعت زودتر از موعد بانک‌ها و نیز تعطیلی مدارس و مهد کودک‌ها طی این دو روز همچنین مصوب شد در روز پنجشنبه خودروهای شخصی پلاک زوج مجاز به تردد در سطح شهر نیستند، در عین آن که خودروهای امدادی و ناوگان حمل و نقل عمومی این امر مستثنی هستند.پلیس راهور هم طی این ایام از تردد تمامی خودروهای فاقد معاینه فنی جلوگیری می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به منظور کاهش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی هم، فاصله تردد قطارهای شهری به 5 دقیقه کاهش می‌یابد و کلیه اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی مشهد در زمان حضور در پایانه‌ها موظف به خاموش کردن خودرو هستند.

وی عنوان کرد : تمامی فعالیت های ورزشی روز چهارشنبه در محیط باز و در روز پنجشنبه در تمامی فضاهای سرپوشیده و روباز ممنوع است.

وی با بیان اینکه هم اکنون آلودگی در همه نقاط سطح شهر مشهد بالاست ادامه داد: براساس مصوبه این کارگروه واحدهای سیار اورژانس نیز در نقاط پرتردد مستقر می‌شوند.از تمامی فعالیت‌های عمرانی که سبب تشدید آلودگی‌ها در سطح شهر می‌شود توسط شهرداری جلوگیری می‌شود.تمام تاسیسات شن و ماسه در شمال و شرق مشهد هم در این دو روز تعطیل خواهند بود.

به گفته وی، مصرف سوخت مایع در تمامی نیروگاه های مشهد طی روزهای پایانی هفته جاری ممنوع است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار