امام‌جمعه بخش مرکزی یزد:
امام‌جمعه بخش مرکزی یزد به‌کارگیری نیروهای جوان و انقلابی را از ضروریات تعالی و پیشرفت جامعه دانست و افزود: تعامل و هم‌افزایی نیروهای جوان انقلابی و تشکل‌های ارزشی باید موردتوجه جدی‌تری قرار بگیرد.
کد خبر: ۶۱۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 30 May 2018

 جمعی از جوانان فعال در تشکل‌های انقلابی و ارزشی استان یزد با آیت‌الله مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد دیدار و گفتگو کردند و به بیان نظرات خود پیرامون مسائل مختلفت سیاسی و  اجتماعی پرداختند.

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در این نشست پس از شنیدن نظرات و مطالب بیان‌شده توسط جوانان، عنوان کرد: مطالبات و سخنان مطرح‌شده نشان از زنده‌بودن روحیه انقلابی در بین جوانان است و اگر از سوی این نسل جوان، نگاه انتقادی وجود نداشت؛ احساس کمبود می‌کردیم.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه ضمن اشاره به برخی مطالب بیان‌شده، تصریح کرد: هم‌فکری و تعامل سازنده تشکل‌ها و مجموعه‌های انقلابی و ارزشی از ضروریات کسب موفقیت در راستای انجام مأموریت‌های انقلابی است که باید موردتوجه بیشتری قرار بگیرد.

تشکل‌های انقلابی بازخوانی اندیشه‌های امام خمینی (ره) را در دستور کار خود قرار دهند

مدرسی با تأکید بر اینکه بازخوانی آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و مطالعه اندیشه امام راحل عظیم‌الشأن و تفکرات ناب ایشان از دیگر ملزوماتی است که باید موردتوجه تشکل‌های ارزشی و مجموعه‌های انقلابی قرار بگیرد، یادآور شد: دراین‌بین دفترهای تبیان امام خمینی (ره) که در آن سخنان و منویات بیان گذار کبیر انقلاب اسلامی به‌صورت موضوع‌بندی شده، آورده شده است، از آثار مفیدی است که در این سال‌ها مغفول مانده و نیروها و فعالین جبهه انقلاب اسلامی باید به آن رجوع کنند.

این مدرس حوزه علمیه بر ضرورت تبیین و ترویج گفتمان اصیل انقلاب اسلامی در جامعه به‌خصوص در میان قشر جوان و دانشجوی کشور تأکید مجدد کرد و بیان داشت: دشمنان به‌طورجدی برای دور کردن جامعه از اصول ناب انقلاب اسلامی و کمرنگ کردن آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

ضرورت حمایت جدی نیروهای انقلابی از نماز جمعه به‌عنوان یک نماد انقلابی

وی در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از نمادهای انقلاب اسلامی را دیگر ضروریاتی دانست که باید موردتوجه نیروهای انقلابی به‌خصوص جوانان قرار بگیرد و از نماز جمعه به‌عنوان یکی از این نمادهای انقلابی یادکرد، و اظهار داشت: نماز جمعه باید موردحمایت جدی نیروها و تشکل‌های انقلابی قرار بگیرد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضور پررنگ‌تر جوانان در این آیین عبادی سیاسی که رهبر معظم انقلاب آن را به‌عنوان قلب فرهنگی هر شهر می‌دانند، باعث می‌شود تا از طرفی خطیبان نماز جمعه با توجه به حضور مخاطبین جوان و پرشور سخنرانی انقلابی‌تری داشته باشند و هم نماز جمعه به محفلی اثرگذارتر برای هم‌افزایی بیشتر نیروهای انقلابی تبدیل شود.

مدرسی همچنین با تقدیر از فعالیت‌ها و توجه ویژه بسیج دانشجویی استان یزد به جذب جوانان به نمازهای جمعه سطح استان، تصریح کرد: سخنرانی‌های دانشجویان بسیجی و انقلابی در تریبون‌های نماز جمعه استان که توسط بسیج دانشجویی پیگیری شد، از اقدامات ارزنده و مؤثری بود که  باید هم تداوم داشته باشد و هم موردحمایت قرار بگیرد.

تعالی کشور درگرو اهتمام جدی به جوان‌گرایی است

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه بابیان اینکه هرکجا کارها و امور در اختیار جوانان بوده با سرعت و کیفیت بیشتری پیش رفته، تصریح کرد: جوان‌گرایی در امور و مسائل فرهنگی و سیاسی و اجتماعی نیز موجب تعالی کشور خواهد شد.

وی پیشرفت ایران اسلامی و حل معضلات را درگرو به‌کارگیری نیروهای متعهد، انقلابی و جوان و خوش‌ذوق دانست و بیان داشت: شورونشاط جوانان و بهره‌گیری از توانایی‌های آن‌ها نتایج بهتر و مطلوب‌تری را به دنبال خواهد داشت.

مدرسی در پایان خطاب به جوانان، خاطرنشان کرد: جوانان انقلابی ما باید با نگاهی امیدوارانه در مسیر پیشرفت و تعالی جامعه و انقلاب اسلامی گام بردارند و یقین داشته باشند که با تلاش و حفظ روحیه انقلابی خواهند توانست آینده روشنی برای کشور و انقلاب رقم بزنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار