فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌ رضوی گفت: قاتلان میدان جمهوری مشهد که در نیمه شب اردیبهشت ماه سال جاری مرتکب قتل شدند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۱۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ 30 May 2018

به گزارش تابناک : قادر کریمی، صبح امروز در نشست خبری در رابطه با موضوع شناسایی و انهدام باند افراد شرور و قاتل مرتبط با حادثه میدان جمهوری اسلامی که در اداره پلیس آگاهی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در بیست و دوم اردیبشهت ماه سال جاری ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه گزارشی داده شد که در میدان جمهوری اسلامی مشهد تیراندازی صورت گرفته بود و در پی آن دو تن به قتل رسیده‌اند. در همین راستا همکاران ما در پلیس آگاهی برای بررسی صحنه و ابزار جرم در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: پلیس آگاهی پس از حضور در صحنه با شاهدان محل گفت‌وگو کرده و متوجه می‌شوند که خوردوی قاتلان پراید بوده که خودروی پژو را متوقف کرده است و بلافاصله پس از پیاده شدن دو نفر را به قتل رسانده‌اند. در بررسی‌هایی انجام شده مدارکی در خوردو کشف شد که نشانگر پیشینه‌دار بودن چند تن از این افراد در زمینه شرارت، قتل و... بود.

کریمی خاطرنشان کرد: در صحنه جرم هیچ گونه رد و نشانی از قاتلان وجود نداشت‌. بنابراین برای بدست آوردن اطلاعات در این زمینه پیشینه مقتولان در پلیس آگاهی بررسی شد. بررسی‌ها نشان داد که مقتولان دارای پیشینه سرقت، شرارت و ... بودند. با توجه به اطلاعات شاهدان و سرنخ‌های به دست آمده مشخص شد که چند تن از این افراد در تهران ساکن شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌رضوی تصریح کرد: پس از ورود این باند از تهران به استان دو تن از آن‌ها را در ۴۸ ساعت گذشته که افراد اصلی این اتفاق بودند در یکی از شهرستان‌های پیرامون مشهد حضور داشتند و مسلح بودند دستگیر شدند. در راستای اعتراف آن‌ها، ۲۴ ساعت بعد سه تن دیگر از افراد این باند بازداشت شدند که ضارب اصلی و راننده جزو آن‌ها بود.

وی توضیح داد: ضارب اصلی در اعترافات خود توضیح داد که در سال ۸۴ در یکی از شهرستان‌های استان سرقت مسلحانه از یک طلافروشی کرده است. پس از این اتفاق دستگیر شده و پس از آزای از زندان در سال ۹۲ در یکی از شهرستا‌ن‌ تربت جام مرتکب به قتل شده است. بررسی‌ها در همان ابتدا نشان داد که رویداد پیش آمده امنیتی و تروریستی نبوده، بلکه موضوع اخلاقی و سرقت و کینه‌توزی بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌رضوی تشریح کرد: یکی از سرنخ‌هایی که باعث دستگیری این افراد شد، موضوع قتل قاسم‌آباد در سال گذشته بوده است. در واقع یکی از قاتلان دستگیر شده برادر فرد کشته شده در قاسم‌آباد بوده که برای انتقام دست به این کار زده است.

کریمی در رابطه با سلاح‌های به کار گرفته شده ادامه داد: سه قبضه سلاح کلاشینکف و شکاری به همراه سه دستگاه خودرو که در صحنه جرم استفاده شده بود، کشف شد. باید توجه داشت که مبادی ورودی دسترسی به سلاح گرم در کشور وجود دارد. استان خراسان از لحاظ وسعت گسترده است و دارای شرایط خاصی است که امکان ورورد غیرقانونی سلاح را به همراه دارد.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار