مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از استمرار آلودگی هوای مشهد و تاخیر در آغاز به‌کار ادارات دولتی در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۶۱۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹ 30 May 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ حمید صالحی، اظهار کرد: با توجه به تشدید آلایندگی هوای مشهد حسب مصوبات کارگروه اضطراری آلودگی هوا فردا پنج شنبه 10 خرداد ماه نیز تمامی ادارات و ارگان‌های دولتی و نهادهای عمومی به جز بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز نظامی، انتظامی و ارگان‌های خدمات‌رسان نقلیه آتش نشانی و نظایر آن با دو ساعت تاخیر بازگشایی و آغاز به‌فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: تمامی شعب بانک‌ها اعم از خصوصی و دولتی در مشهد فردا پنج شنبه با تعجیل دوساعته به‌کار خود پایان می‌دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در ادامه از دانشگاهیان تقاضا کرد در صورت نیاز به حضور در مراکز آموزشی خود، حتما از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

صالحی افزود: تردد تمامی خودروهای سواری شخصی دارای پلاک زوج فردا پنجشنبه 10 خرداد ماه از 7 صبح تا 19 شب از درب منزل ممنوع است و پلیس راهور با متخلفان برخورد می‌شود.

وی گفت: با توجه به احتمال ادامه آلودگی هوا در روز جمعه توصیه می‌شود، تمامی شهروندان خصوصا بانوان باردار و سالمندان تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کرده و سفرهای غیرضروری در سطح شهر را حذف کنند.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی به‌ممنوعیت تمامی فعالیت‌هایی که منجر به تشدید آلودگی هوای مشهد شود، اشاره کرد و افزود: به‌منظور بهبود وضعیت هوای مشهد و حفظ سلامت عمومی نیازمند مشارکت تمامی شهروندان عزیز هستیم.

صالحی در خصوص مصوبات کارگروه اضطراری آلودگی هوای مشهد اظهار کرد: فردا چهارشنبه 9 خرداد ماه به‌دلیل شرایط اضطرار آلودگی هوای شهر مشهد تمامی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و فوق برنامه در مدارس مشهد تعطیل است و کلیه امتحانات در تمام مقاطع تحصیلی به جز امتحانات نهایی و امتحانات هماهنگ در مشهد فردا چهارشنبه نهم خرداد ماه تعطیل است، همچنین مامی ادارات و ارگان‌های دولتی و نهادهای عمومی به جز بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز نظامی و انتظامی و ارگان‌های خدمات‌رسان نقلیه آتش نشانی و نظایر آن روز چهارشنبه 9 خرداد ماه با دو ساعت تاخیر بازگشایی و آغاز به‌فعالیت خواهند کرد.

وی از ممنوعیت تردد تمامی خودروهای سواری شخصی دارای پلاک زوج درروز پنجشنبه 10 خرداد ماه از درب منزل خبر داد و ادامه داد: تمامی ادارات و ارگان‌های دولتی و نهادهای عمومی به جز بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز نظامی و انتظامی و تمامی شعب بانک‌ها اعم از خصوصی و دولتی در مشهد فردا چهارشنبه با تعجیل دو ساعته به‌کار خود پایان می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی متذکر شد: تمامی مهدهای کودک در روز چهارشنبه و پنج شنبه 9 و 10 خرداد ماه در مشهد تعطیل هستند و تمامی فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوای شهر مشهد می‌شوند، درروزهای چهارشنبه و پنج شنبه 9 و 10 خرداد ماه ممنوع است.

صالحی بیان کرد: فعالیت تمامی واحدهای تولید شن و ماسه، سنگ‌ساز و سنگ‌کوبی‌ها در سمت شمال و شمال شرق مشهد در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 9 و 10 خرداد ماه تعطیل بوده، همچنین، استفاده از سوخت مایع در تمامی نیروگاه‌های مشهد نیز ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه فاصله زمانی سرویس‌دهی خطوط قطار شهری مشهد به 5 دقیقه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 9 و 10 خرداد ماه کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: تمامی اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی در پایانه‌های مربوطه ملزم به خاموش کردن خودرو خود هستند و تمامی فعالیت‌های ورزشی در محیط‌های باز در روز چهارشنبه 9 خرداد ماه ممنوع بوده، همچنین تمامی فعالیت‌های ورزشی در محیط‌های باز و بسته در روز پنج شنبه 10 خرداد ماه ممنوع است.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی عنوان کرد: در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 9 و 10 خرداد ماه آمبولانس‌های اورژانس درنقاط پرتردد شهر مستقر هستند و تمامی اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی در پایانه‌های مربوطه ملزم به خاموش کردن خودرو خود هستند، همچنین تمامی فعالیت‌های ورزشی در محیط‌های باز در روز چهارشنبه 9 خرداد ماه ممنوع است.

صالحی گفت: تمامی فعالیت‌های ورزشی در محیط‌های باز و بسته در روز پنج شنبه 10 خرداد ماه ممنوع است و درروزهای چهارشنبه و پنج شنبه 9 و 10 خرداد ماه آمبولانس‌های اورژانس درنقاط پرتردد شهر مستقر هستند.

وی در ادامه گفت: به تمامی شهروندان به‌ویژه بانوان باردار و سالمندان توصیه می‌شود تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کرده و سفرهای غیرضروری در سطح شهر را حذف کنید.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار