مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از اجرای برنامه‌های پایدار فرهنگی در گذر فرهنگ و هنر یزد خبر داد.
کد خبر: ۶۱۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ 31 May 2018

جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به احداث نخستین گذر فرهنگ و هنرکشور در یزد اشاره کرد و گفت: معنا بخشیدن به روح و کالبد جامعه با زبان فرهنگ و هنر، ارائه کالا‌ها و محصولات فرهنگی و هنری و بازخوانی تمدن و فرهنگ گذشتگان برای نسل جوان از مهمترین اهداف احداث گذر فرهنگ و هنر یزد بوده است.

جوادیان زاده خاطر نشان کرد: در همین مدت کوتاه، برنامه‌های مختلفی از جمله نمایش خیابانی، هنر اجرا، نمایشگاه عکس و نقاشی و برنامه‌های زنده هنری در این مکان اجرا شده و مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرای برنامه‌های پایدار فرهنگی را مهمترین اولویت این مکان دانست و گفت: قرار است با همکاری شهرداری یزد زمینه‌ای فراهم شود تا بخشی از فضا‌ها و مغازه‌های موجود در گذر فرهنگ و هنر توسط علاقمندان به حوزه فرهنگ و هنر برای ایجاد گالری‌های فرهنگی و کافه کتاب بزرگ، تملک شود.

جوادیان زاده همچنین به اجرای طرح پیاده راه جوان با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان اشاره کرد و گفت: قرار است این طرح در مناسبت‌های مختلف سال در گذر فرهنگ و هنر ویژه اقشار مختلف مردم اجرا شود.

گفتنی است کوچه مازاری‌ها که در آن سال‌های سال مردم به حناسابی مشغول بودند به گذر فرهنگ و هنر تبدیل شده است و در فروردین ماه سال جاری توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار