استاندار خراسان رضوی بر ضرورت شناسایی بازارهای بین المللی تاکید کرد.
کد خبر: ۶۱۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 03 June 2018

به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان در نشست رسیدگی به مشکلات انجمن صنایع غذایی استان افزود: تولید کنندگان برای رقابت در عرصه بازارهای داخلی و خارجی باید تلاش کنند قیمت تمام شده محصولات خود را کاهش و کیفیت را افزایش دهند.

وی گفت: علاوه بر آن برای تقویت حوزه تولید و حضور موثر در بازارها نیازمند توجه به نیازها، سلایق و خواست بازارهای هدف هستیم و تولید کنندگان باید با توسعه و فعال تر کردن مراکز تحقیقاتی واحدهای خود در زمینه  تولید متناسب با ذائقه و نیاز بازار اقدام کنند.

 استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت شناسایی بازارهای بین المللی افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید با شناسایی بازارهای متعدد برای تولید محصولات دارای مزیت و رقابتی مشوق های مناسب اختصاص دهد.

رشیدیان گفت: بازار روسیه ظرفیت بسیار خوبی برای عرضه محصولات خراسان رضوی است و صادر کنندگان و تولید کنندگان باید برای استفاده بیشتر و بهتر از این ظرفیت تلاش کنند.

وی گفت: امروز به علت نقص در زنجیره تولید و افزایش قیمت تمام شده، بسیاری از تولیدات این استان  با وجود کیفیت خوب، قابل رقابت در بازارهای بین المللی نیست.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ساماندهی زنجیره و خوشه های تولید از مرحله کاشت و داشت تا فرآوری، بسته بندی، عرضه و صادرات در بخش های گوناگون گفت: اگر این زنجیره به درستی در کنار هم قرار نگیرد، تولید کننده و مصرف کننده از آثار منفی آن متاثر می شوند.

اجتناب از موازی کاری، جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی،  سرمایه گذاری بخش خصوصی برای جلوگیری از تعطیل شدن واحدهای صنعتی، ضرورت تقویت همکاری و هماهنگی بیشتر بین گمرکات، اداره کل استاندارد و تولید کنندگان صنایع غذایی، اتخاذ تصمیم مناسب برای حفظ تولید داخل و جایگاه استان در بازارهای هدف، هراهی بخش دولتی با بخش خصوصی برای حفظ تولید ، اشتغال و تداوم صادرات به بازارهای جهانی نیز از مواردی بود که رشیدیان بر اجرای آن در استان تاکید داشت.

خراسان رضوی به عنوان یکی از استان های فعال در حوزه صنایع غذایی کشور، سهم عمده در تولیدات کشاورزی و صنایع تبدیلی دارد.

صنعت غذای این استان از نظر سرمایه گذاری  5 و 6 دهم درصد و از نظر اشتغال 10 و نیم درصد سهم صنایع غذایی کشور را به خود اختصاص داده است.

 
 
 
 
 
 
 
 
منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار