صدور مجوز اکتشاف معدن در خراسان رضوی بیش از 8 درصد افزایش داشت.
کد خبر: ۶۱۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 03 June 2018

به گزارش تابناک : معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پارسال 37فقره پروانه برای اکتشاف معدن جدید در خراسان رضوی صادر شد که این تعداد در مقایسه با سال قبل از آن 8 و 8 دهم درصد افزایش داشت.

رضا شجاعی افزود: در این مدت 38فقره گواهی کشف معادن استان صادر شد که این تعداد در مقایسه با سال قبل از آن از   11و 7  دهم درصد افزایش برخوردار بود.

وی گفت: مطالعات اکتشافی از پهنه های معدنی خراسان رضوی در سطح  29هزار و 459 کیلومتر مربع انجام شده که  11 هزار و 833کیلومتر مربع آن را سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با بودجه دولتی در منطقه سنگان خواف انجام داده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: عملیات اکتشافی 12 هزار و 995 کیلومتر مربع از پهنه های معدنی دیگر استان را بخش خصوصی و عملیات اکتشافی 995کیلومترمربع  را هم شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در سالهای 95 و 96 به انجام رسانده است.

شجاعی افزود:75پتانسیل امیدبخش در منطقه سنگان خراسان رضوی شناسایی شده که یکی از این ظرفیتها، معدن سنگان با ذخیره یک میلیارد تن سنگ آهن و 74مورد دیگر نیز با بلوک بندی، لایه شناسی و مختصات مشخص شده است.

وی گفت: حدود 800 معدن فعال در خراسان رضوی وجود دارد که میزان استخراج سالانه این معادن حدود یک میلیون تن است.

847معدن در این استان مجوز بهره برداری دارد.

خراسان رضوی با این تعداد معدن رتبه سوم کشور را دارد.

46نوع ماده معدنی با مجموع ذخیره قطعی بیش از سه میلیارد تن در این استان وجود دارد.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار