هفته گذشته خبری از این رسانه در خصوص اختصاص اعتبار برای احداث جاده امام زاده شاه احمد در پلدختر لرستان منتشر و از مسئولین امر خصوصا معاونت عمرانی استانداری خواستار پاسخ متقن در اینخصوص شدیم . روابط عمومی استانداری ایلام به روال همیشه مبادرت به ارسال جوابیه ای نمود که براساس قانون مطبوعات ذیلا منتشر می شود.
کد خبر: ۶۱۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 03 June 2018

هفته گذشته خبری از این رسانه در خصوص اختصاص اعتبار برای احداث جاده امام زاده شاه احمد در پلدختر لرستان منتشر و از مسئولین امر خصوصا معاونت عمرانی استانداری خواستار پاسخ متقن در اینخصوص شدیم . روابط عمومی استانداری ایلام به روال همیشه مبادرت به ارسال جوابیه ای نمود که براساس قانون مطبوعات ذیلا منتشر می شود.

مضافا اینکه پاسخ تابناک به این جوابیه و ادعای دوستان استانداری نیز درپایان آمده است .

جوابیه استانداری :

اتفاقاً این امامزاده در حوزه جغرافیایی استان ایلام و شهرستان دره شهر واقع شده است که با اندکی جستجو و پرسش از مسئولین امر می توان به پاسخ این سوال رسید...

مدیر محترم سایت تابناک ایلام
با سلام
ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما، عطف به درج مطلبی تحت عنوان " چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است؛ پشت پرده احداث راه ارتباطی امامزاده شاه احمد لرستان از جیب مردم استان ایلام" در تاریخ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ در آن سایت خبری جوابیه ذیل را به اطلاع می رساند. خواهشمند است عین جوابیه را طبق قانون مطبوعات در محل مورد نظر درج فرمایند.
در ابتدا لازم میدانیم از همکاری، تلاش و زحمات مجدانه تمام خبرنگاران و اصحاب رسانه، خصوصا کارکنان محترم سایت خبری و تحلیلی تابناک ایلام تقدیر و تشکر نماییم.
خبرنگارانی که بدون چشمداشت، تمام توان خود را برای پوشش اخبار مجموعه دولت در ایلام و خصوصا حوزه عمرانی به کار گرفته و دغدغه های مردم را بدون واهمه به مسئولین ذیربط انتقال داده اند؛ اما در این بین و از سر دلسوزی گاهاً مطالبی خلاف واقع را منتشر می نمایند که ممکن است تبعاتی را برای استان در پی داشته باشد؛ نمونه ی این مطالب خلاف واقع را میتوان در مطلبی با عنوان" چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است؛ پشت پرده احداث راه ارتباطی امامزاده شاه احمد لرستان از جیب مردم استان ایلام" مشاهده نمود که در رسانه وزین تابناک ایلام انتشار یافته است که بخش قابل توجهی از آن نیازمند بازنگری و ارائه توضیحات است که بر خود لازم دانستیم به منظور تنویر افکار مخاطبان آن رسانه اثرگذار که در پی مشعشع کردن تاریکخانه هاست، توضیحاتی مختصر را ارائه نماییم که در پی می آید:

در خصوص مطلب منتشر شده در سایت تابناک که در ابتدای آن، امامزاده شاه احمد(ع) را خارج از حوزه جغرافیایی استان ایلام معرفی نموده باید عرض شود که اتفاقاً این امامزاده در حوزه جغرافیایی استان ایلام و شهرستان دره شهر واقع شده است که با اندکی جستجو و پرسش از مسئولین امر می توان به پاسخ این سوال رسید.
در روزهای پایانی اسفند 96 و پس از پیگیری و رایزنی مسئولان عمرانی استان با وزارت خانه ها، مبلغ 11 و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی(!) _و نه استانی_ اختصاص داده شد تا راه های روستایی شله کش – حمیل؛ سرچم – داربید کرنی؛ راه گرمه-کارزان- بانکول؛ سرتنگ – هلسم؛ چم سرخ –حاضرمیل؛ تجریان - بانخشک و هلیوه به امامزاده شاه احمد(ع) بهسازی و آسفالت شوند.

همانطور که نویسنده نویسای مطلب آگاه است، اعتبار این پروژه ها استانی نیست و با رایزنی های صورت گرفته از محل اعتبارات ملی تامین شده اند و مطابق قانون اعتبارات روستایی باید در محل خود هزینه شوند که اشاره مستقیم به بهسازی و آسفالت مسیر هلیوه به امامزاده شاه احمد و اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به خوبی گویای این واقعیت است که این پروژه باید در شهرستان آبدانان اجرایی شود تا با اجرای آن، دسترسی زوار آبدانانی به امامزاده شاه احمد ایلامی(!) تسهیل و مردم بخش مورموری و روستاهای چشمه شیرین، آب انار، سیاهگل، هلیوه، علی آباد، آب تافا علیا، سفلی و وسطی، لرغه، تپه حمام علیا و سفلی، هونگه و... به جای پیاده روی های طولانی و طاقت فرسا، میتوانند از مزایای این مسیر استفاده کنند.
علاوه بر ارتقاء سطح زیرکشت اراضی مستعد کشاورزی منطقه موضوع دیگری که نیاز است اصحاب رسانه و مطبوعات به آن توجه داشته باشند بحث امکان انتقال آب شرب امامزاده به روستاهای کم آب کلات مورموری است که می تواند مانع از تخلیه روستاهای این منطقه از سکنه شود.
موضوع دیگری که نویسنده محترم تابناک بر آن تاکید داشته، " دخیل بودن ارتباط قومی و شخصی و لرستانی بودن معاون محترم وزیر راه" است؛ در حالی که آقای مهندس خادمی از شهروندان شایسته خوزستان است که طی این مدت نگاه و توجه ویژه ای به راه های ایلام و فرزندان شایسته آن داشته است.
هیچ مسئولی در ایلام از مشکلات حوزه راه و دیگر حوزه ها ناآگاه نیست و دغدغه های نویسنده محترم در این زمینه ارزشمند است؛ اگرچه نواقص و کاستی های فراوانی در این زمینه وجود دارد و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله های زیادی داریم اما نباید فراموش کرد که در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به حوزه راهسازی و عمرانی استان شده است.
در پایان مجدد از تلاش ها و زحمات تمام خبرنگاران و اصحاب رسانه استان تشکر میکنیم و نقدهای منصفانه آنان را بر دیده گان خود خواهیم نهاد.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

روابط عمومی استانداری ایلام

پاسخ تابناک :

روابط عمومی استانداری ایلام در ابتدای این جوابیه خبرنگاران ورسانه ها را مورد تکریم قرار داده اند که این منظر مراتب قدردانی خود را به نگاه خوب دوستان روابط عمومی اعلام می داریم. اما در پاسخ به این جوابیه ،توجه به نکات ذیل جهت یادآوری و توجیه همکاران عزیزمان در روابط عمومی استانداری ومخاطبین عزیز توصیه می شود:

اولا اینکه کمتر کسی است نداند که امام زاده شاه احمد در کدام استان واقع شده است .بر فرض اینکه ادعای دوستان استانداری در خصوص قرار گرفتن امام زاده شاه احمد در جغرافیای استان ایلام نیز درست باشد، پس چرا در طول بیش از نیم قرن عایدات ونذورات و درآمدهای این امام زاده به جیب اوقاف استان لرستان واریز می شود؟ چه کسی وکدام مدیر باید پاسخگوی این مساله باشد؟

مگر می شود درآمد دهها میلیونی یک امام زاده نصیب استان لرستان شود، اما هزینه ساخت جاده ومرمت امام زاده از جیب مردم استان پرداخت  شود ؟ آیا توجیهی برای این حاتم بخشی وجود دارد؟

ثانیا به فرض صحت ادعا ،این امام زاده بدون وجود سکونت حتی یک خانوار چه توجیه اقتصادی و توسعه ای در بر دارد که برای  جاده سازی آن باید میلیارد ها تومان هزینه شود ؟ مگر استانمان کم مناطق فاقد جاده دارد؟ چرا جاده سیروان وقاضی خان درست نشود؟ خروج از بن بست ودرسترسی به این  امام زاده چه سودی برای استان داشته و چه اندازه بر توسعه استان اثر گذار است ؟ مگر دراستان روستای محروم فاقد امکانات کم داریم که برای یک امامزاده دورافتاده ،آن هم در استان دیگر باید  دل بسوزانید؟می دانید دراستان چند مدرسه کانکسی وجود دارد وبا این مبلغ می توان چند مدرسه ساخت ؟واقعا آیا این کار مصداق واقعی همان " چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است نیست"؟

ثالثا شکی دراین نیست که آقای خادمی معاون وزیر متولد شده روستایی درهمین حوالی پاعلم بوده ومنتسب نمودن آن به اندیمشک اقدامی درراستای فرار به جلو است . توصیه می شود همان اندازه که جناب خادمی برای منطقه اش دل می سوزاند شما هم دلسوز اعتبارات استان ایلام باشیدوبرای خوشایند دیگران آن را هزینه نکنید.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یاور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
سلام متاسف هستم چی بگم . فکر نکنم از یک ایلامی بپرسی که قبول کند این امام زاده در ایلام هست. همه ماشین داران و مغازه ها غیرایلامی و از مردم لرستان هستند و اگه یک سرچ در گوگل کنید برخلاف استاندار محترم می گوید اما زاده شاه احمد پلدختر!. واقعاً باز هم می گید این در جغرافیای ایلام است که هیچ نفعی در بعد اقتصادی برای ما نداشته و هر مسافری درایران هم آن را منسوب به لرستان می داند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار