فاز نخست این طرح پس از 9 سال با سرمایه گذاری 19 میلیارد و 500 میلیون تومان اواسط بهمن ماه سال گذشته به مرحله بهره برداری رسیده است .
کد خبر: ۶۱۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ 03 June 2018

به گزارش تابناک مازندران، سردارعبدالله ملکی ، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت : تاکنون برای پارک موزه دفاع مقدس مازندران 33میلیارد تومان سرمایه گذاری شد.

پارک موزه دفاع مقدس مازندران در فضائی به مساحت 60 هکتار در قالب 24 طرح و در 3 فاز در ساری در حال ساخت است.
فاز نخست این طرح پس از 9 سال با سرمایه گذاری 19 میلیارد و 500 میلیون تومان اواسط بهمن ماه سال گذشته به مرحله بهره برداری رسیده است .


رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران روز یکشنبه در جلسه هیات امنا و شورای هماهنگی این بنیاد گفت که برای اتمام طرح های عمرانی و محتوایی این مرکز نیاز به 30میلیارد تومان اعتبار است.
سردارعبدالله ملکی ادامه داد: در آینده نزدیک یک فروند هواپیمای اف 4 و 2 بالگرد که توسط بنیاد خریداری شد، در این مرکز مستقر می شود.


رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت : اکنون ساخت مرکز فرهنگی و هنری پارک موزه دفاع مقدس وارد یازدهمین سال ساخت شد و مطالبات مردم به ویژه خانواده های شهدا و جانبازان برای اتمام این مرکز فرهنگی جدی تر شده است.


وی تخصیص بودجه ملی برای این مرکز را بسیار کم دانست و اظهار داشت: شهرداری های مراکز استان ها بیشترین سهم را در ساخت موزه دفاع مقدس برعهده دارند .
وی ضمن قدردانی از شهرداری ساری در عین حال گفت: ساخت پل شهدای غواص با اعتباری حدود 5میلیارد تومان مهمترین طرح این مرکز است که امیدواریم شهرداری ساری این طرح را قبول و به اتمام برساند.
پارک موزه استان مازندران در واقع بازسازی و نمایش عملیات والفجر 8 دوران دفاع مقدس در حاشیه رودخانه تجن ساری است .


این پارک موزه در زمینی به مساحت 60 هکتار ساخته می شود که 36 هکتار آن بستر رودخانه تجن است.
یکی از مشخصات این پارک موزه احداث ساختمان های ' تانک فارم ' است که با الگوگیری از مخازن نفتی در شهر فاو با کاربری فرهنگی طراحی شده است.


احداث مسجد فاطمه الزهرا (س) ، یادمان فاو با بنای یکهزار متر مربع در ضلع غربی عرصه فاو و با الگوگیری از مسجد فاو که توسط رزمندگان اسلام فتح ، طراحی و احداث شده است از دیگر ویژگی های این پارک است .
دهکده یادمان هفت تپه هم با شبیه سازی اردوگاه هفت تپه در این محل طراحی و اجرایی شده که شامل سنگرهای بتنی ، چادر ، ایستگاه صلواتی ، میدان ، تپه ماهورها ، المان ها و تندیس شهداست.


مرکز بهداری و طرح ساماندهی ، احداث دیوار ساحلی رودخانه تجن و احداث سد لاستیکی به منظور شبیه سازی عملیات والفجر 8 و عبور رزمندگان اسلام از اروندرود در حد فاصل سدانحرافی تا پل کمربندی جدید هم از دیگر بخش های این مرکز فرهنگی است.


مردم ولایتمدار مازندران با پیشینه مذهبی و دینی در هشت سال دفاع مقدس کارنامه درخشانی را از خود بر جای گذاشتند و ساخت مرکز فرهنگی و هنری دفاع مقدس با هدف انعکاس گوشه ای از خاطرات سال های حماسه ، عشق و ایثار دلیر مردان این خطه سرسبز ساخته شده است .
مازندران 10هزارو 400شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار