توصیه‌های یک فعال سیاسی نسبت به انتخاب استاندار کرمان
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان گفت: این استان به لحاظ برخورداری از نگاه‌های سیاسی متعددی از افرادی تندرو در جناح اطلاح‌طلبان برخوردار است و اجابت همه مطالبات اصلاح‌طلبان به صلاح آرامش جو سیاسی استان نیست و این نکته را استاندار آینده مدنظر داشته باشد.
کد خبر: ۶۱۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶ 03 June 2018

احمدعلی مقدم با اشاره به تحولات اخیر صحنه سیاسی استان کرمان که دستخوش دگرگونی‌هایی شده است، با بیان قدردانی نسبت به خدمات علیرضا رزم‌حسینی استاندار سابق کرمان و با اشاره به تجربه موفق استفاده از نیروی بومی در رأس استان اظهار داشت: خدمات وی طی مدت تصدی این مسؤولیت قابل انکار نیست و هنوز می‌توانند منشأ اثرات خیر برای استان باشد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان بیان کرد: موجب خسران است که از خدمات وی دیگر بهره‌مند نشویم و پیشنهاد می‌شود از وجود مفید وی در قالب‌های دیگر استفاده شود و امیدواریم استانداری که در آینده انتخاب می‌شود به تأسی از وی طرح‌های موفقی که در دست اقدام داشتند را به جد پیگیری کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه زیادی که هنوز در استان فرصت بالفعل شدن نیافته است، افزود: درست است که انتصاب و تغییرات در مدیران از اختیارات هر رئیس‌جمهوری است اما اکنون که با استعفای رزم‌حسینی موافقت شده است باید فرد توانمندتر و شایسته‌تری در رأس امور استان قرار گرفته و استاندار آینده باید بداند چه مسؤولیت مهمی را می‌پذیرد زیرا این استان به لحاظ وسعت جغرافیایی از استعدادهای زیادی در حوزه اقتصادی، معادن زیرزمینی، کشاورزی و نیروی انسانی برخوردار است.

مقدم افزود: مدیریت همه این استعدادها توان بالایی می‌طلبد و اینکه استان به لحاظ صنعت جای کار زیادی دارد و رسیدگی به مناطق محروم به شکلی باشد که به استانداردهای مناطق برخوردار نزدیک شوند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه باید فرد بومی، دلسوز، انقلابی، کارآمد و جهادی به‌عنوان استاندار معرفی شود، اظهار کرد: شخصی با روحیه بسیجی و بدون در نظر گرفتن جناح‌بندی‌های سیاسی متعهد به پیشرفت و توسعه استان بوده و خود را وقف فعال کردن ظرفیت‌های زیاد استان برای تحول اقتصادی استان کند.

وی با اشاره به اینکه استاندار آینده باید در خدمت مردم شریف و نجیب استان دغدغه پیشرفت و خدمت همه جانبه به مردم استان را داشته باشد و با هدف توسعه، پیشرفت استان مسؤولیت را بپذیرد و جز این را در سر نپروراند، افزود: مردم اگر احساس کنند مدیر بالا دستی آنان هدف خدمت دارد به کمکش می‌شتابند و مشخص است استاندار بدون همیاری مردم کاری نمی‌تواند از پیش ببرد و در این صورت جناح‌ و گروه‌های سیاسی بازوی توانمندی برای پیشبرد امور می‌توانند برای او باشند.

مقدم تأکید کرد: در این راستا رزم‌حسینی با احزاب و گروه‌های سیاسی تعامل خوبی برقرار کرده بود و همین خود یکی از عوامل پیشرفت برنامه‌های وی بود تا جایی که مبتکر تدوین منشور اخلاقی انتخابات استان شخص وی بود.

وی ادامه داد: خوش فکری و ایده داشتن یکی از پارمترهای استاندار آینده باشد همانطور که طرح‌های رزم‌حسینی برای توسعه استان این قابلیت را داشت که به‌عنوان طرح کشوری مطرح و از طرف وزارت کشور در قالب دستورالعمل به استان‌های دیگر ابلاغ شدند از استاندار بعدی نیز این انتظار می‌رود زیرا وجود رزم‌حسینی موجب بالا رفتن سطح انتظارات از استاندار شد.

این فعال سیاسی با اشاره به ویژگی‌های شاخص استانداری که از طرف وزارت کشور برای این مسؤولیت معرفی می‌شود، عنوان داشت: استاندار باید فردی خوش‌فکر، مبتکر، مدیر، مدبر، و خدوم، متعهد، دلسوز و انقلابی باشد و روحیات جهادی که از وی فردی پرکار و خستگی ناپذیر بسازد یکی از فاکتورهای اصلی است و باید در انتصاب مدیران ناکارآمد در استان تجدید نظر شود و مدیرانی که تنش‌زایی می‌کنند، تعدیل شوند.

مقدم با اشاره به اینکه به احتمال قوی دولت از بین اصلاح‌طلبان استاندار آینده را انتخاب می‌کند، تأکید کرد: حداقل وی باید معتدل بوده و تندرو نباشد و قدرت مدیریت همه گروه‌های سیاسی را در استان داشته و با توجه به اینکه استان کرمان به لحاظ جریانات سیاسی قوی است و حضور آنان در صحنه‌های استان مشهود است وی باید توان تعامل با همه جناح‌ها را داشته باشد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با اظهار درخواست تفویض اختیارات لازم به استاندار آینده گفت: استان کرمان به‌عنوان پهناورترین استان کشور برای پیشرفت طرح‌های جهادی در استان می‌طلبد مسؤول آینده حوزه اختیاراتش گسترده باشد تا قدرت مانور بیشتری برای اجرایی شدن طرح‌ها داشته باشد.

این فعال سیاسی خطاب به اصلاح‌طلبان تندرویی که در استان وجود دارند، تصریح کرد: این استان به لحاظ برخورداری از نگاه‌های سیاسی متعددی از افرادی تندرو در جناح اطلاح‌طلبان برخوردار است به نظر درست نمی‌آید آنان برای تحمیل نظر خود مدیری را در استان تحت فشار قرار داده تا نظرشان تأمین و خواسته آنان با تمایت‌خواهی برآورده شود، مبرهن است اجابت همه مطالبات اصلاح‌طلبان به صلاح آرامش جو سیاسی استان نیست و این نکته را استاندار آینده مدنظر داشته باشد.

مقدم با اظهار تأسف نسبت به اینکه بعضاً دیده شده استان کرمان به‌عنوان پایلوت سنجش توان قدرت مدیریتی افراد در نظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: اینکه چند صباحی شخصی در این استان آمده و بعد از طی دوره‌های مدیریتی استان را به مقاصد استان‌های دیگر ترک ‌کند وجه مناسبی ندارد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان بیان کرد: حال به‌نظر بنده باید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که خدمت به مردم و توسعه استان را به منافع جناحی خود ترجیح می‌دهند از وزارت کشور و شخص روحانی به‌جد بخواهند که در انتخاب استاندار آینده بدون در نظر گرفتن خط و ربط سیاسی تنها نظر به کارآیی آن فرد داشته باشد.

مقدم به اعلام آمادگی جریان اصولگرایی و از جمله حزب مؤتلفه اسلامی استان برای کمک بدون هیچگونه چشم‌داشت به استاندار آینده اشاره کرد و گفت: این حزب در راستای پیشرفت و توسعه استان و خدمت به این مردم شریف و نجیب استان آماده خدمت است و اگر استاندار آینده در راستای منویات و مطالبات مقام معظم رهبری که همانا مطالبات مردم است، حرکت کند کمک به استاندار را تکلیف خود می‌دانیم و از حمایت وی دریغ نداریم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار