شماری از مسئولان خراسان شمالی اتحاد و همدلی مردم و صیانت از آرمان‌های امام راحل را ضرورت انکارناپذیر و قطعی برای حفظ نظام دانستند و گفتند: این انقلاب با اهداف و نفس ملکوتی آن عزیز سفر کرده که در هر لحظه نظام را قدرت می داد، گره خورده است.
کد خبر: ۶۱۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ 04 June 2018

یکی از خواسته های مهم دشمنان انقلاب اسلامی و استکبار جهانی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دور کردن مردم از صحنه‌های انقلاب و بی‌تفاوت کردن مردم از حق تعیین سرنوشت خویش بوده است و با انواع ترفند‌ها و بکارگیری جنگ های روانی و نبرد تبلیغی سعی در پیاده کردن نقشه های شوم خود داشته و دارد اما حضرت امام (ره) توانست حکومت و نظامی برخاسته از ایده و اندیشه خویش برپا کند.
بنیانگذار جمهوری اسلامی با دستانی خالی اما با توکل و ایمانی راسخ به خداوند و حمایت گسترده و بی نظیر مردم توانست جامعه ای با ریشه های عمیق تمدن و فرهنگ و برخوردار از جایگاه برجسته در نقشه سیاسی ،اجتماعی جهان را در جهت انقلابی فراگیر رهبری کند و حکومتی نیرومند و پایدار را در سطح جهان تاسیس کرد.
ویژگی های بنیانگذار انقلاب اسلامی، الگوی شایسته ای برای تمام مسلمانان و بویژه برای مدیران جامعه اسلامی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این زمینه گفت: شخصیت امام راحل، شخصیت جامع و دارای ابعاد مختلفی است که یک محور آن عبودیت و بندگی خداست.
حجت الاسلام علی خادمی اظهارداشت: امام فقیهی جامع الشرایط، صاحب نظر به تمام معنا، شخصیتی بی نظیر در رشته اصول و فلسفه و عرفان و عبد صالح است و همین عبد بودن در مقابل خداوند باعث شد تا وی تعلق خاطری به دنیا نداشته باشد و بسیار ساده زندگی کند.
وی گفت: امام خمینی بعد از فوت، منهای چند جلد کتاب، اندوخته ای در این دنیا نداشت.
حجت الاسلام خادمی با اشاره به برخی از ویژگی های امام علی (ع) ادامه داد: امام خمینی یک پرتویی از شخصیت امیر المومنین(ع) است و همین امر سبب شده تا در دلهای مردم جایی به بلندای آفتاب داشته باشد.
وی با تاکید بر حفظ انقلاب اسلامی و صیانت از آرمان های امام نیز گفت: یکی از عوامل پیروزی انقلاب، وحدت آحاد جامعه است، باید توحید کلمه را حفظ کنیم.
وی اضافه کرد: وقتی آحاد مردم در کنار یکدیگر باشند، زمانیکه وحدت و انسجام و یگانگی در بین دولت و مردم و بالعکس باشد، پیروزی استمرار خواهد داشت اما در غیر این صورت انقلاب اسلامی دچار ضعف خواهد شد.
حجت الاسلام خادمی اظهارداشت: امروز جامعه دچار آسیب هایی است، در زمان کنونی باید حاکمیت دینی و مسئولان اجرایی سطح توقعات خود را به لحاظ مادی و مواهب و منابع پایین بیاورند.
وی افزود: مردم در جامعه اسلامی نه در قول بلکه در عمل باید خدمتگزار مردم باشند، باید مسئولان در هر جایگاهی، در قوای مختلف از نظر معاش پشت سر مردم و از نظر خدمتگزاری پیشاهنگ آنها باشند .
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز همچنین گفت: در طول تاریخ و در دوره های مختلف افرادی در جامعه بودند که گاهی حرکات را رهبری و هدایت کرده و در منطقه جغرافیایی اثرگذار بوده اند که می توان گفت شاخص تمام اینها انبیای الهی هستند.
حجت الاسلام محمدعلی سالاری اظهارداشت: هر کسی که در مسیر اولیای الهی حرکت می کند حتما تاثیرگذار است.
وی گفت: بعد از حکومت مولای متقیان، فرزندی از سلاله پاک خاندان عصمت و طهارت برای برپاداشتن نظامی مبتنی بر آموزه های اصیل اسلامی و تثبیت حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش بپاخاست و به پشتوانه حمایت عظیم مردمی، نظام جمهوری اسلامی را تأسیس کرد.
وی افزود: امام خمینی(ره) فردی هوشمند، بصیر، فقیه، دانشمند، عارف، فیلسوف، سیاستمدار، عالم و شجاع و معتقد بر شریعت بود و در کار مدیریت اجرایی کم نظیر بود.
حجت الاسلام سالاری گفت: امام با تاسی از دین مبین اسلام و آیات الهی و اعتماد به وعده خداوند حرکت عظیمی را در عصر کنونی ایجاد کرد و نقطه عطفی را در تاریخ رقم زد.
وی اظهارداشت : امام با ویژگی هایی که داشت و با توکل به خداوند، قیامی را شروع کرد و تحول عجیبی در جامعه بشری ایجاد نمود و ما امروز میراث دار این امام هستیم.
حجت الاسلام سالاری گفت: با این تفاسیر واجب است که آرمان های امام راحل را بشناسیم و براساس آنها در جامعه سیاست گذاری و مدیریت کنیم.
وی همچنین افزود: شاخص ترین وظیفه ما در صیانت از آرمان های امام خمینی(ره) تبعیت از رهبری است، مقام معظم رهبری هیچ گونه تفاوتی با امام ندارد، درست است که امام بنیانگذار انقلاب بودند اما رهبری نیز بیش از 30 سال این انقلاب را مدیریت و هدایت کردند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم گفت: عده ای پس از رحلت بنیانگذار انقلاب نگران آینده بودند اما پس از امام(ره) رشد و بالندگی سرعت گرفت و خط، استکبار ستیری و صلابت امام(ره) در چهره جانشینی لایق تجلی کرد.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی گفت: امام خمینی(ره) فردی بود که دل ها را فتح کرد و مردم او را با تمام وجود دوست داشتند و هنر امام(ره) هم این بود که دل های مردم را با خودش پیوند زد.
امام جمعه بجنورد اضافه کرد: امام راحل معمار نظام و انقلاب بود و نقشه راهی که لازمه عزت مند زیستن مردم ایران بود را ترسیم کرد؛ نقشه ای که مورد تأیید خدا است و به همین دلیل هم راه امام برای همیشه تاریخ ماندنی است.
وی با بیان این که بنیانگذار انقلاب اسلامی بنده صالح خدا به تمام معنا بود، اظهار داشت: بندگی خدا نردبان عزت و اعتبار محسوب می شود و امام خمینی(ره) با ویژگی های منحصر به فردی که داشت از این نردبان بالا رفت و عزت و افتخار را برای خود و ملت ایران به ارمغان آورد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار