وزیر دفاع تاجیکستان به منظور شرکت در نشست شورای وزرای دفاع کشورهای عضو جامعه همسودبه روسیه سفر می کند.
کد خبر: ۶۱۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 05 June 2018

به گزارش تابناک : «شیرعلی میرزا» وزیر دفاع تاجیکستان به منظور شرکت در جلسه شورای وزرای دفاع کشورهای عضو جامعه همسود به «قیزیل» یکی از شهرهای روسیه  سفر می‌کند.

«فریدون محمدعلی اف» سخنگوی وزارت دفاع تاجیکستان با تائید این خبر گفت: دستور کار این جلسه شامل 24 موضوع، از جمله اولویت های همکاری های نظامی کشورهای همسود تا سال 2020، برگزاری بازی های بین المللی نظامی «آرمی-2018» و تمرینات کامپیوتری مشترک سیستم دفاع هوایی «امنیت منطقه ای-2018»، می‌باشد.

ضمن این جلسه همچنین مسائل مربوط به برگزاری رزمایش عملیاتی و تاکتیکی نیروهای دفاع هوایی «آسمان پاک-2018»، تعامل در حوزه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، توسعه همکاری در زمینه هواشناسی و سیستم واحد دولتی شناسایی راداری بررسی می شوند.

سران نهادهای دفاعی کشورهای همسود در این جلسه همچنین پیش نویس توافقات در زمینه سیستم مشترک ارتباط نیروهای مسلح کشورهای عضو در زمینه استفاده از سیستم ارتباطی ماهواره ای نظامی و بهبود آن، همکاری در زمینه تبادل اطلاعات جغرافیایی به نفع نیروهای مسلح کشورهای همسود را بررسی می‌کنند.

علاوه بر این طی این نشست مسائل مربوط به انجمن دانشگاه های نظامی کشورهای همسود، وضعیت ایمنی پروازهای هواپیماهای نیروهای مسلح برای سال 2017 و همچنین تعدادی از مسائل مالی و سازمانی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

شورای وزرای دفاع کشورهای همسود در سال 1992 میلادی ایجاد شده است. کشورهای آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان شامل این سازمان می‌باشند.

شورای مذکور همکاری های کشورهای همسود را هماهنگ، رویکردهای مفهومی مسائل مربوط به سیاست نظامی و ساخت و ساز نظامی را بررسی، طرح های در زمینه اجرای تلاش های متمرکز برای پیشگیری از درگیری های نظامی را تهیه می‌کند.

بررسی پیش نویس قراردادها و سایر اسناد در زمینه مسائل دفاعی و ساخت و ساز نظامی، تهیه پیشنهادات برای تجمیع قوانین در این زمینه، مدیریت نیروهای حافظ صلح برای تضمین صلح در کشورهای جامعه همسود یکی دیگر از وظایف این شورا می‌باشد.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار