رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز ثبت‌نام مرحله اول متقاضیان مشاغل خانگی در هشت استان در الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی خبر داد.
کد خبر: ۶۱۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ 06 June 2018

به گزارش تابناک : مهناز امامدادی در خصوص طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به تشریح فرایند انجام این طرح پرداخت و گفت: این طرح در سه فاز انجام می‌شود که فاز اول، بررسی و شناسایی مزیت‌ها و توانمندی‌های مناطق‎، فاز دوم توانمندسازی متقاضیان و فاز سوم و نهایی اتصال به بازار است.

 

وی ادامه داد: تمامی مراحل فاز اول به‌طور کامل انجام‌شده و در اجرای فازهای دوم و سوم، پیشرفت‌هایی صورت گرفته و بخش‌های اصلی کار انجام‌شده است.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه سایت الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی برای امکان ارتباط مستقیم با متقاضیان و راهنمایی، آموزش، مشاوره و استعدادسنجی آنها توسط جهاد دانشگاهی به نشانی

www. Inhb.ir راه‌اندازی شده است، امیدواریم با راه‌اندازی این سامانه مرحله توانمندسازی متقاضیان با سرعت بیشتری انجام ‌شود.

امامدادی اضافه کرد: خوشبختانه در مورد فاز سوم و مرحله اتصال به بازار ارتباطات و تعاملات خوبی با برندها و اشخاص فعال در عرصه فروش مشاغل خانگی برقرار شده است که با قوی‌تر کردن این تعاملات، اتصال تولیدات متقاضیان مشاغل خانگی و فعالان کسب‌وکار خانگی با برندهای معروف و بازار فروش، شاهد رشد کمی و کیفی محصولات مشاغل خانگی در همه عرصه‌ها به‌ویژه در بحث بسته‌بندی و شیوه ارائه محصولات که یکی از مسائل و مشکلات اصلی مشاغل خانگی است، باشیم.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون در خصوص مزیت این طرح نسبت به طرح‌های قبلی گفت: نخست در طرح‌های قبلی که انجام می‌شد، ارائه خدمات صرفاً به افراد مراجعه‌کننده صورت می‌گرفت، ولی در این طرح به این شکل است ما به سراغ متقاضیان رفتیم و منتظر نماندیم تا به سراغ ما بیایند. جهاد دانشگاهی به‌عنوان عامل اجرایی طرح با رصد کارآفرینان، بنگاه‌ها و اشخاص اثربخش و تأثیرگذار در حوزه مشاغل خانگی، آنها را شناسایی کرده و به همکاری هرچه بهتر در طرح ترغیب کرد.

وی افزود: در طرح‌های قبلی با مراجعه افراد، اطلاعات آنها بر اساس خوداظهاری در سیستم ثبت و بر اساس اطلاعات و طرح‌های وارد شده در سیستم بررسی انجام می‌شد اما در طرح نوین مشاغل خانگی، بررسی‌های تخصصی صورت گرفته، توان و استعداد اشخاص سنجیده می‌شود و بر اساس آن و طبق نظر متخصصین، در صورت نیاز آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

امامدادی تصریح کرد: منظور از آموزش‌، آموزش‌های کوتاه‌مدت است، اشخاصی که به ستاد مراجعه می‌کنند، مهارت‌هایی دارند و نیازمند آموزش‌های تکمیلی هستند (مانند آموزش‌های کارآفرینی، شناخت بازار، مسائل مالی و غیره) که با تکمیل مهارت‌های متقاضیان و آموزش آنها امکان موفقیت آنها در فاز اتصال به بازار بیشتر خواهد بود.

او یادآور شد: خیلی اشخاص تمایل به فعالیت انفرادی دارند که در این طرح هدایت و راهنمایی آنها را به سمت فعالیت‌های پشتیبانی و شبکه‌ای در دستور کار داریم، ضمن اینکه با شناسایی اشخاص اثرگذار، ارتباط مفیدی میان آنها و متقاضیان کسب‌وکار مشاغل خانگی برقرار می‌شود.

امامدادی یادآور شد: امیدواریم با اجرای این الگوی نوین، حلقه‌های مفقوده شناسایی‌شده و با تیم‌سازی و شبکه‌سازی لازم، باعث افزایش کمی و کیفی محصولات عرضه شده در بازار توسط برندهای مطرح بشویم.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در خصوص فرایند فراخوان طرح نوین الگوی مشاغل خانگی گفت: این طرح در هشت استان به‌صورت پایلوت و در قالب فراخوان توسط سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان و متقاضیان با ورود به سامانه طرح نوین الگوی مشاغل خانگی و مطالعه شرایط، ثبت‌نام کرده و از مهارت‌های آموزشی و مشاوره و سایر پشتیبانی‌های لازم بهره‌مند می‌شوند.

امامدادی در خصوص محدودیت زمانی برای فراخوان ثبت‌نام اعلام کرد: فعلاً محدودیت زمانی وجود ندارد، ولی قطعاً می‌بایست زمان خاصی را در نظر بگیریم زیرا می‌خواهیم میزان اثربخشی این طرح محک زده شود.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه ابتدای کار است، محدودیت زمانی در نظر گرفته نشده اما با پیشرفت کار و به‌تناسب میزان استقبال، ظرفیت و امکاناتی که جهاد دانشگاهی خواهد داشت، زمان مشخصی در نظرخواهیم گرفت.

این مسئول بیان کرد: امیدوارم جهاد دانشگاهی و پشتیبانان به شیوه‌ای عمل کنند که شاهد استمرار این طرح و تولید محصولات مشاغل خانگی باکیفیت خوب و آبرومندانه در بازارهای داخلی و خارجی باشیم.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار