اخطاریه مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان
مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان در اخطاریه ای با اشاره به پیش بینی وزش بادهای شدید از فعال شدن کانونهای داخلی گرد و خاک در مناطق مختلف استان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱ 06 June 2018

در اخطاریه امروز (16 خردادماه) مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان آمده است: "خروجی مدلهای جهانی گرد و خاک و نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان دهنده وجود گرادیان شدید فشاری طی روزهای پنجشنبه هفته جاری تا سه شنبه هفته آینده می باشد که پیامد آن وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید و فعال شدن کانونهای داخلی گرد و خاک، کاهش دید افقی و افزایش آلاینده گرد و خاک در مناطق مختلف استان خوزستان به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان می باشد.

بنابراین پیش بینی وضعیت جوی استان خوزستان در روزهای آینده به شرح زیر می باشد.

در روز پنجشنبه از اواسط روز مناطق جنوبی به ویژه شهرهای امیدیه، ماهشهر و هندیجان شاهد وزش باد شدید و برای ساعاتی گرد و خاک غلیظ و نواحی مرکزی و نیمه غربی شاهد غبار محلی خواهند بود.

در روز جمعه از اوایل وقت مناطق جنوبی به ویژه شهرهای امیدیه، ماهشهر و هندیجان شاهد وزش باد شدید و گرد و خاک غلیظ هستند. برای مناطق غربی و مرکزی به ویژه آبادان و خرمشهر، بستان، شادگان، هویزه، سوسنگرد و اهواز و حومه از اواسط روز انتظار گرد و خاک برای ساعاتی وجود دارد.

در روزهای شنبه و یکشنبه از اوایل وقت وزش باد شدید در مناطق جنوب غربی خوزستان به ویژه آبادان، خرمشهر و شادگان با انتظار برخاستن گرد و خاک پیش بینی می شود و سپس از اواسط روز مناطق جنوبی، مرکزی و غربی مانند شهرهای ماهشهر، هندیجان، امیدیه، بستان، هویزه و سوسنگرد و اهواز و حومه وزش باد شدید با انتظار برخاستن گرد و خاک برای ساعاتی پیش بینی می شود."

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: هواشناسی ، گرد و غبار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار