نماینده مردم مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی یک ضرورت برای منطقه است و حدود 15 هزار میلیارد تومان برای انجام آن اعتبار مورد نیاز است.
کد خبر: ۶۱۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 09 June 2018
به گزارش تابناک : سعید باستانی در نشست خبری  با حضور خبرنگاران  گفت: تنها راه برای اجرایی شدن این پروژه کلان این است که صاحبان صنایع بزرگ در خراسان رضوی کنسرسیومی تشکیل و هزینه انتقال آب را بپردازند.

نماینده مردم مه ولات در رابطه با مسئله انتقال آب از دشت ازغند مه ولات به تربت حیدریه با تاکید بر اینکه باید برای وضعیت آب تربت حیدریه به فکر چاره باشیم، گفت: آب دشت ازغند مه ولات بسیار با کیفیت اما به شدت رو به افت است به طوری که در سال گذشته 1 متر و 12 سانتی متر افت سفره زیر زمینی ثبت شده است.

باستانی تصریح کرد: در اوضاع فعلی و با توجه به شرایط اجتماعی منطقه و وضع بد بارش ها انتقال آب از دشت ازغند مه ولات به تربت حیدریه  به صلاح نیست و این مسئله به مسئولان استانی منتقل شده است.

وی در رابطه با گلایه کشاورزان در مورد آفت پسیل پسته گفت: امسال با دستور وزیر جهاد کشاورزی کارگروه ویژه ای برای محصول پسته به سرپرستی معاون سازمان تحقیقات کشاورزی تشکیل شده است که یکی از بحث های آن کنترل پسیل پسته بوده و تاکنون 2 جلسه در مه ولات برگزار شده است.

نماینده مردم مه ولات در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر کشاورزان به جای اعتماد به سم فروشها و متحمل شدن هزینه های هنگفت سم پاشی های بی رویه، به توصیه های کارشناسی جهاد کشاورزی عمل کنند نتایج بهتری بدست می آورند.

باستانی در رابطه با پرداخت خسارت بیمه به کشاورزان خاطر نشان کرد: امسال در مجموع خسارات باغات و زراعات در کل استان خراسان رضوی 380 میلیارد تومان برآورد شده که تا کنون هیچ مبلغی پرداخت نشده است اما با استمهال وام های کشاورزی و پرداخت وام با درصد پایین به کشاورزان موافقت شده و پیگیر پرداخت خسارات هم هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اضافه شدن یک نماینده دیگر به حوزه انتخابیه مه ولات، تربت حیدریه و زاوه گفت: در لایحه ای که دولت ارائه داده 2 نماینده به استان خراسان رضوی اضافه خواهد شد که یک نماینده به مشهد و نفر دوم به حوزه تایباد، تربت جام و باخرز که جمعیت بیشتری دارد افزوده می شود که البته این لایجه هنوز تصویب نشده است.
 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار