رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی گفت: تاکنون و براساس پایش مستعدان استان یک هزار و 534 نفر دارای افتخار مورد تایید بنیاد نخبگان استان قرار دارند.
کد خبر: ۶۱۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 09 June 2018

به گزارش تابناک : سعید احمدزاده ، تصریح کرد: تاکنون و براساس پایش مستعدان استان هزار و 534 نفر دارای افتخار مورد تایید بنیاد استان قرار دارند که در سال تحصیلی 96-97 ، 113 نفر از جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند شده‌اند که از این تعداد 43 نفر برای اولین بار مشمول جوایز گردیده‌اند.

 
وی عنوان کرد: روند مهاجرت نخبگان با توجه به سیاست‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان معکوس شده بر اساس آمار معاونت علمی و فناوری حدود 1200 نفر از متخصصان و محققان ایرانی خارج از کشور همکاری خودشان را اعلام کردند که تا الان 890 نفر از آنان که عمدتا متخصصان ایرانی از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا مانند دانشگاه‌های آمریکا، اروپا و کانادا بودند به ایران بازگشتند.
 
رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی افزود: بنیاد نخبگان استان با هماهنگی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سرآمدان غیر مقیم استان در سال جاری همایش سرآمدان غیرمقیم استان را در مشهد مقدس برگزار خواهدکرد. در این برنامه سعی خواهد شد با شناسایی نخبگان، ضمن استفاده از ظرفیت آنان، بستر مناسبی برای بازگشتشان فراهم شود.
 
احمدزاده با اشاره به مهمترین اولویت‌های بنیاد  نخبگان استان در سال جاری، اظهار کرد: ما در سال جاری سعی خواهیم کرد شعار سال؛ حمایت از کالای ایرانی، را مبنای کار خود قرار دهیم و از ظرفیت نخبگان بهره مندی کامل را ببریم.
 
وی ادامه داد: در کنار برنامه‌های فرهنگی برخی از مهمترین برنامه‌های ما در سال جدید، طرح شمس الرضا(ع)، شبکه بندی و مشکل گشایی سوغات، طرح سرآمدان غیر مقیم استان خراسان رضوی، طرح آینده نگری استان خراسان رضوی و تشکیل کارگروه های تخصصی خواهد بود. 
 
رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی درخصوص اشتغال نخبگان استان، تاکید کرد: دانش‌آموختگان برتر برای اشتغال دو راه دارند یا بایستی وارد عرصه استخدام عمومی شوند و یا به سوی کارآفرینی حرکت کنند. اشتغال استخدامی اعتمادبه‌نفس، خلاقیت و توان فرد مستعد برتر را از بین می برد در حالی که همین افراد با ورود به عرصه کارآفرینی نه تنها در اشتغال‌زایی برای خود و دیگران تاثیر مثبت می‌گذارند، بلکه ارزش‌افزوده چشمگیری ایجاد خواهد کرد.
 
احمدزاده با تاکید بر این که نخبگان کارآفرین می‌توانند نقش بسزایی در تحقق شعار سال داشته باشند، خاطرنشان کرد: توجه به حوزه کارفرینی و تشویق برای تشکیل استارت آپ‌های موفق می‌تواند اشتغال نخبگان را رونق دهد، چرا که امروزه در کشور استارت‌آپ‌هایی وجود دارند که ارزشی بیش از 2 هزار میلیارد ریال دارند.
 
 وی اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد که هر مستعد برتر می‌تواند کارآفرینی برتر باشد که در کمترین بازه زمانی ارزش‌افزوده میلیاردی حاصل کند. از سوی دیگر، بازار داخلی کشور محیطی بکر برای فعالان عرصه کارآفرینی و دانش‌بنیان است.
 
 
منبع : قدس آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار