استاندار فارس:ما انتظار داریم که جهاددانشگاهی در استان فارس و شهر شیراز با توجه به ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی و پزشکی و کشاورزی موجود، حداکثر توان خود را به‌کار گیرد.
کد خبر: ۶۱۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳ 09 June 2018

تابناک  فارس به نقل از ایسنا: اسماعیل تبادار در دیدار مظاهر بابایی،‌ رییس جهاددانشگاهی فارس، با اشاره به اینکه در مباحث آموزشی و تکرار آموزش به واسطه‌ی حضور و فعالیت بخش‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی، کسری وجود ندارد، لزوم حضور موثر و بهره‌ورانه‌ی جهاددانشگاهی در بخش‌های علمی، تحقیقاتی و فرهنگی را مد نظر قرار داد.
تبادار با تصریح اینکه با توجه به ظرفیت‌های بالای جهاددانشگاهی در کشور، نگاه بهره‌ورانه به این نهاد در استان فارس کم بوده است، لزوم توجه به بهره‌وری آموزش‌گیران و اشتغالزایی آنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در آموزش عموما علم روتین را آموزش داده و می‌دهیم، باید در کنار آموزش بحث مهارت افزایی منجر به اشتغال را مورد توجه قرار داد.
استاندار فارس گفت: بعضی‌ها در حوزه‌ی آموزش به‌دنبال سوداگری و کسب درآمد هستند اما قصه‌ی جهاددانشگاهی با بقیه‌ی مراکز آموزشی توفیر دارد، لذا به‌جای ارائه‌ی آمار تعداد افرادیکه از آموزش‌های بلندمدت و کوتاه مدت بهره برده‌اند باید آماری ارائه داد که چند نفر از این افراد اکنون در شغلی متناسب با تخصص خود مشغول به‌کار هستند.
او با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در گذشته، این تلاش‌ها را قانع کننده ندانست و لزوم عطف توجه به ارتقاء جایگاه جهاددانشگاهی و تاثیرگذاری آن در شکوفایی استان و حل مشکلاتی نظیر اشتغال، را یادآور شد.
استاندار فارس با تاکید براینکه در بعد آموزش، از جهاددانشگاهی در مقایسه با سایر موسسه‌ها و مراکز آموزشی انتظار بیشتری وجود داشته و دارد، گفت: اینکه همه‌ی اتفاقات خوب جهاددانشگاهی نظیر مرکز رویان و ... متعلق به سایر استان‌ها حادث شده و فارس بی‌بهره باشد، خوب نیست.
وی با استقبال از پیشنهاد رییس جهاددانشگاهی فارس در خصوص تنظیم و مبادله‌ی تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری فارس و جهاددانشگاهی کشور، گفت: ما انتظار داریم که جهاددانشگاهی در استان فارس و شهر شیراز با توجه به ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی و پزشکی و کشاورزی موجود، حداکثر توان خود را به‌کار گیرد.
استاندار فارس با تاکید براینکه انتظار نوآوری و بهره‌وری بیشتری را از جهاد دانشگاهی داشته است، گفت: انتظار نقش آفرینی آموزشی،‌ تحقیقاتی، فرهنگی و علمی با نگاهی کاربردی از جهاد دانشگاهی وجود داشته و دارد.
تبادار با استقبال از برگزاری کنفرانس علمی در زمینه‌ی رسانه‌های سنتی و مدرن، لزوم برگزاری چنین رویدادهایی را با تاکید بر خروجی آن مد نظر قرار داد و تصریح کرد که از این پس اقدامات و فعالیت‌های جهاددانشگاهی را با دقت و وسواس بیشتری رصد خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار