نماینده مردم مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم مه‌ولات، تربت حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: 380 میلیارد تومان اعتبار خسارات وارد شده به باغات و زراعات خراسان رضوی بوده، اما تاکنون هیچ مبلغی برای خسارت باغات خراسان رضوی به کشاورزان پرداخت نشده است.
کد خبر: ۶۱۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵ 09 June 2018

به گزارش تابناک رضوی، سعید باستانی صبح امروز در نشست خبری که در دفتر نماینده مردم مه‌ولات، تربت حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، رسانه را نهاد مقدسی دانست و اظهار داشت: اگر گردش آزادانه اطلاعات در جامعه صورت گیرد، مشکلات بسیاری قابل رفع است.

وی پرسش آزادانه از مسئولان و پاسخگویی مناسب آنها را سبب افزایش امنیت داخلی برشمرد و متذکر شد: این موضوع سبب می شود تا مردم به جای دریافت اخبار رسانه های غیر رسمی خارجی، به رسانه های داخلی اعتماد کنند.

نماینده مردم مه‌ولات، تربت حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: 380 میلیارد تومان اعتبار خسارات وارد شده به باغات و زراعات خراسان رضوی بوده، اما تاکنون هیچ مبلغی برای خسارت باغات خراسان رضوی به کشاورزان پرداخت نشده است.

باستانی از موافقت انجام شده برای استمهال وام‌های کشاورزی و پرداخت وام با درصد پایین به کشاورزان خبر داد و افزود: پیگیر پرداخت خسارات هم هستیم.

وی نسبت به وصعیت نامناسب آب در تربت حیدریه ابراز تاسف کرد و یادآور شد: آب دشت ازغند مه‌ولات بسیار باکیفیت اما به شدت رو به افت است، با توجه به شرایط اجتماعی منطقه و وضع بد بارش‌ها انتقال آب از دشت ازغند مه‌ولات به تربت حیدریه، اصلا به‌صلاح نیست.

نماینده مردم مه‌ولات، تربت حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آب دشت ازغند در سال گذشته، یک متر و 12 سانتی متر افت سفره زیر زمینی داشته است.

باستانی با اشاره به اینکه به‌صلاح نبودن انتقال آب از دشت ازغند مه‌ولات به تربت حیدریه به مسئولان استانی اعلام شده است، بیان کرد: انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی یک ضرورت برای منطقه بوده، اما برای اجرای این طرح، حدود 15 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در خصوص اجرایی شده اعتبار طرح انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرقی کشور، تاکید کرد: اگر صاحبان صنایع بزرگ در خراسان رضوی کنسرسیومی تشکیل دهند و هزینه انتقال آب را بپردازند، اعتبار این طرح نیز فراهم می‌شود.

نماینده مردم مه‌ولات، تربت حیدریه و زاوه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل ارگروه ویژه ای برای محصول پسته به سرپرستی معاون سازمان تحقیقات کشاورزی، ایجاد آن را با هدف کنترل پسیل پسته دانست و متذکر شد: لازم است، کشاورزان، برای کسب نتایج بهتر به توصیه‌های کارشناسی جهاد کشاورزی توجه کنند، اما متاسفانه آنها به سم‌فروش‌ها اعتماد کرده و حاضرند، هزینه‌های بسیاری برای سم‌پاشی‌های بی‌رویه بپردازند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار