رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: واکنش آشنا به اهانت‌کنندگان علیه صالحی/معاون سیاسی سپاه: موشک‌های دفاعی امانت‌ ملت در دست مسئولان است/ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۱۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶ 09 June 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

منبع درآمد زندگی مقام معظم رهبری

حجت‌الاسلام رحیمیان، رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی: چند سال پیش درجایی سخنرانی داشتم و وجوه اشتراک امام و مقام معظم رهبری را مطرح می‌کردم، فردی یادداشتی به من داد که مقام معظم رهبری چقدر حقوق می‌گیرند، من شب بعد به شرح این مساله پرداختم که من در متن کل امور مالی امام(ره) و دفتر امام بوده‌ام و شاهدم که ریالی از وجوهات شرعی و بیت‌المال استفاده نکرده و تماماً از نذورات و هدایایی که به آن‌ها می‌رسد استفاده می‌کنند. بنده در آن جلسه جزئیات این موضوع را توضیح دادم؛ مؤمنین و حتی افراد مستضعف برای آقا نذر می‌کنند و ایشان آنچه به‌عنوان هدیه و نذر برای خودشان باشد، دریافت می‌کنند و زندگی‌شان نیز از همین طریق می‌گذرد./مشرق

برخی وزرا با نمايندگان پرتوقع مجلس معامله می‌كنند

علي جنتي، وزير ارشاد دولت يازدهم گفت: نسبت به دولت به معناي قوه مجريه انتقاد خاصي ندارم اما دولت از اجزا و اعضاي كابينه تشكيل شده است. اعضاي كابينه هم متفاوت هستند. برخي بسيار با‌انگيزه هستند و كار خود را مي‌دانند، ‌از نيروهاي توانمند و همراه دولت استفاده مي‌كنند، در كارشان هم موفق هستند. برخي هم هستند كه انگيزه كمتري دارند يا خودشان را در ايفاي مسووليت ناتوان مي‌بينند يا در انتخاب معاونان و مديراني كه به كار گرفته‌اند از نيروهاي توانمند و با‌كفايت استفاده نمي‌كنند يا با برخي از نمايندگان پرتوقع مجلس معامله مي‌كنند و براي اينكه به دور از سوال يا استيضاح بمانند باج‌هاي سنگيني به نمايندگان مجلس مي‌دهند و برخلاف سياست‌هاي رييس‌جمهور عمل مي‌كنند.


یک نماینده از قول وزیر اطلاعات: «تلگرام طلایی» متعلق به جمهوری اسلامی است

وزیراطلاعات عنوان کرد که تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و اکنون ۲۵ میلیون عضو دارد و قانونی است. حسن بیکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیراطلاعات در ضیافت افطاری اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و جمعی از نمایندگان مجلس عنوان کرد که تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و اکنون ۲۵ میلیون عضو دارد و قانونی است.


واکنش آشنا به اهانت‌کنندگان علیه صالحی: رسوا خواهید شد

مشاور فرهنگی رییس جمهور در یادداشتی به سر دادن شعارهایی علیه رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه راهپیمایی روز قدس واکنش نشان داد. حسام الدین آشنا در صفحه توئیتر خود نوشت :آگاهی از دستاوردهای غیرنظامی سازمان انرژی اتمی در دوران 1392-1400 کسانی را شرمنده خواهد کرد که ناآگاهانه علیه رئیس آن شعار دادند و کسان دیگری رارسوا خواهد کرد که آگاهانه این طراحی را انجام دادند.

کنایه مهاجری به تندروها

محمد مهاجری در گفت و گو با خبرنگار جماران گفت: من امیدوارم که بعضی از دوستان تندرو، خود را ارزان نفروشند و آدم هایی که این افراد برایشان سینه می زنند، برای آنها فاکتورهای گران قیمتی صادر کنند. زیرا بالاخره این اقدام سنگینی از جانب تندروهاست که به رئیس سازمان انرژی اتمی که اخیراً از سوی مقام معظم رهبری ماموریت مهمی برعهده دارد، فحاشی کنند. لذا امیدوارم که تندروها تنها به کشیده شدن دست نوازش بر سرهایشان قانع نشده باشند و مبالغ بالایی دریافت کرده باشند. این فعال سیاسی اصولگرا گفت: طایفه تندروها در کشور به هیچ وجه مضمحل نخواهند شد، بلکه از شکلی به شکل دیگر درخواهند آمد. تندروی ریشه در نفسانیت و اعمال غیرعقلانی انسان دارد. تا زمانی که نفس و رفتارهای غیرعقلانی وجود دارد، آدم تندرو نیز وجود دارد و فرقی هم نمی کند جناحش چپ یا راست باشد.

دولت اقدام نکند، طرح خود را برای اجرای شروط رهبری در برجام به جریان می‌اندازیم

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی طرحی را برای اجرای شروط رهبری در برجام تهیه کرده تا در صورتی که دولت نتواند در زمینه برجام کارها را پیش ببرد و یا این‌که طرف‌های مقابل نقض پیمان بکنند آن را در دستور کار قرار دهد. بهروز نعمتی در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با ایسنا درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد مساله هسته‌ای، اظهار کرد: اروپایی‌ها باید خسارت‌هایی را که آمریکایی‌ها به برجام وارد کردند پرداخت کنند و اگر هم این کار را انجام ندهند مسئولین نظام همگی اتفاق نظر دارند که مجددا فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را آغاز کنیم. وی افزود: به هر حال آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باید بپذیرند که اگر قرار باشد برجامی وجود نداشته باشد از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای ما شروع می‌شود. در همین زمینه مجلس هم در صورت عدم پیشبرد اقدامات توسط دولت و یا طرف‌های مقابل برای خروج از برجام طرحی که تهیه کرده را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

 در شرایط جنگ قرار گرفته ایم

محمد هاشمی در گفت‌وگو با روزنامه آرمان گفت: رئیس‌جمهور جنجالی آمریكا عزمش را جزم كرده تا در منطقه مثلث آمریكا، اسرائیل، عربستان را تشكیل بدهد تا از این طریق بتوانند نهایت دشمنی با نظام جمهوری‌اسلامی را داشته باشند و تا جایی كه می‌توانند به ایران و ایرانی ضربه بزنند. حالا چه با تحریم، چه با تحت فشار قراردادن شركای ما و چه با كارهای دیگر، مخصوصا اینكه آمریكایی‌ها در سطح جهان از امكانات فوق‌العاده‌ای در بحث رسانه برخوردارند و به همین دلیل به‌راحتی این امكان را دارند كه علیه نظام ما سیاه‌نمایی كنند. دولت در شرایطی در داخل كشور قضاوت‌های آنچنانی را متوجه خود می‌بیند كه مشكلات اینچنینی را دارد. به تعیبر من ما در شرایط و حالت جنگ هستیم. ‌البته نه جنگ نظامی، بلكه جنگ تبلیغاتی و جنگ اقتصادی. جالب این است كه در جنگ آنچه روال است و متدوال، این است كه نباید آن كسانی كه در خط مقدم هستند و می‌جنگند را تضعیف كرد، بلكه باید آنها را حمایت كرد و پشت جبهه را قوی و منسجم نگه داشت.

معاون سیاسی سپاه: موشک‌های دفاعی امانت‌ ملت در دست مسئولان است

سردار جوانی، در خصوص بحث توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران و تاکید آمریکا برای مذاکره در خصوص سامانه دفاعی کشور نیز گفت: این یک تصور غلطی است که غربی ها فکر می کنند با فشار بر جمهوری اسلامی، بتوانند ایران را به تن دادن به مذاکره موشکی وادار کنند. مذاکره موشکی به منزله این است که ملت ایران بر سر ابزار دفاعی خود با دشمن معامله کند که هیچ ایرانی عاقل و منصفی به چنین چیزی رضایت نخواهد داد. مسئولان جمهوری اسلامی ایران امانت دار اقتدار و قدرت دفاعی ملت ایران خواهند بود.به گفته وی، موشک‌های دفاعی امانت های ملت ایران در دست مسئولان هستند و آنان نیز امانت دار خواهند بود، زیرا غربی ها با طرح مذاکرات موشکی می‌خواهند ملت را خلع سلاح کنند که این بدون شک اتفاق نخواهد افتاد.

خوشتیپی بازیکنان ایران سوژه دیلی میل شد

جام جهانی فوتبال در روسیه از پنجشنبه برگزار می‌شود. اعضای تیم ملی فوتبال ایران نیز اکنون در روسیه هستند و خودشان را برای بازی با مراکش آماده می‌کنند.دیلی میل در گزارشی به عکس بازیکنان ایرانی در روسیه اشاره کرد و نوشت: عکس بازیکنان خوش تیپ ایرانی در توئیتر و رسانه‌های گروهی دیگر بازتاب گسترده‌ای داشت و خیلی‌ها را به تیم ملی ایران علاقه‌مند کرد.بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اکنون در کمپ مسکو خودشان را برای جام جهانی آماده می‌کنند.

 

بسته

 

رفع حصر را باید از رهبری و شورایعالی امنیت ملی بخواهیم

قاسم میرزایی نیکو نماینده فیروزکوه در مجلس و عضو کمیته رفع حصر با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر رفع حصر تا پایان ماه رمضان، گفت: نوع دعوتی که برای جلسه افطاری رهبر انقلاب شد و برای افراد زیادی دعوت‌نامه فرستاده شد، نشان می‌دهد که فضا بهبود پیداکرده و شرایط بیرونی و مسائل مختلف هم دومین عامل تأثیرگذار برای رفع حصر است.  او تاکید کرد: اقداماتی نیز به آقای شمخانی محول شده و ایشان باید انجام دهد که همه این موارد می طلبد که رفع حصر انجام شود. من اطلاعی ندارم که حتماً در ماه رمضان رفع حصر صورت می‌گیرد اما امیدوارم ماه رمضان که ماه محبت و نور است بتواند کمک کند تا رفع حصر صورت بگیرد. اگر رفع حصر نشود باید اقدام جدی‌تری از سوی نمایندگان و کمیته حصر انجام شود.  این نماینده مجلس در خصوص اینکه اقدام جدی نمایندگان چه خواهد بود، ادامه داد: برای آن اقدام جدی باید منتظر ماند تا با رایزنی به جمع‌بندی برسیم. تا یک مدتی به ما گفتند که شلوغ نکنید و در خصوص حصر صحبت نکنید. صحبت نشد اما بعد برخی می‌گویند چه حقی دارید که در مورد حصر صحبت کنید! این یعنی چه! چطور یک نفر حق دارد بگوید راجع به حصر صحبت نکنید؟/اعتمادآنلاین

مجلس طرحی برای اجرای شروط رهبری در برجام تهیه کرده است

بهروز نعمتی درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد مساله هسته‌ای، اظهار کرد: اروپایی‌ها باید خسارت‌هایی را که آمریکایی‌ها به برجام وارد کردند پرداخت کنند و اگر هم این کار را انجام ندهند مسئولین نظام همگی اتفاق نظر دارند که مجددا فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را آغاز کنیم. وی افزود: به هر حال آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باید بپذیرند که اگر قرار باشد برجامی وجود نداشته باشد از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای ما شروع می‌شود. در همین زمینه مجلس هم در صورت عدم پیشبرد اقدامات توسط دولت و یا طرف‌های مقابل برای خروج از برجام طرحی که تهیه کرده را در دستور کار خود قرار می‌دهد./ ایسنا

مشکل کشور ترامپ و صهیونیست‌ها نیستند، بلکه اختلال مدیریتی و اختلاس است

محمدعلی وکیلی عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مشکل اصلی ایران در شرایط کنونی را اختلال مدیریتی و اختلاس دانست و افزود: کشور نیازمند پالایش در شیوه‌های مدیریتی است. وکیلی در ادامه سخنان خود با تحلیل وضعیت کنونی کشور و شرایط سخت مردم اظهار داشت: کشور ایران شرایط شبیه این وضع را در دوران دفاع مقدس تجربه کرده و به دو دلیل در آن دوران موفق بود.  وی در ادامه دلایل موفقیت ایران در شرایط دفاع مقدس را یکپارچگی در حکومت و پاکدستی و از خود گذشتگی مسئولان دانست و افزود: اکنون نیز مشکل اصلی ترامپ و صهیونیست‌ها نیستند، بلکه اختلال مدیریتی و اختلاس است. از نظر داخلی باید پالایشی در شیوه‌های مدیریتی صورت پذیرد.

عده‌ای در گوشه و کنار ایستاده‌اند و چوب لای چرخ دولت می‌گذارند

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم درباره عملکرد حسن روحانی رئیس‌جمهوری گفت: بسیاری از نخبگان کشور در بخش‌های مختلف از محدودیت‌هایی که رئیس‌جمهوری در جایگاه خود دارد آگاه هستند.البته توده مردم اطلاع زیادی ندارند لذا می‌بینیم که در برخی از شبکه‌های اجتماعی گاه انتقادات تندی از رئیس‌جمهوری می‌شود. رییس‌جمهوری می‌تواند فعال باشد. می‌تواند بگوید من منتخب مردم هستم و با این 24 میلیون رای می‌خواهم تمام نظرات و وعده‌هایم را عملیاتی کنم ولی عده‌ای در گوشه و کنار ایستاده‌اند و چوب لای چرخ دولت می‌گذارند و مانع تحقق اهداف دولت هستند. در چنین شرایطی آیا مردم آرامش دارند تا در سایه آن فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی و توسعه‌ای کشور پیش برود؟ آیا گرگ‌هایی که خارج از مرزها هستند و به دنبال بهره‌گیری از برخی فرصت‌ها هستند فقط نظاره‌گرند یا از این شرایط سوءاستفاده خواهند کرد؟ نهایتا شرایط کشور به چه سمتی پیش می‌رود؟/ اعتماد

احمدی‌نژاد مصداق بارز عدم کفایت بود اما نظام سیاسی تحملش کرد

عبدالله ناصری درباره میزان واقعی بودن اظهارات حجاریان که گفته است جناح راست چهار سناریوی به استعفا رساندن دولت، اعمال فشار، پرونده سازی و عملیاتی کردن طرح عدم کفایت رئیس جمهور را در مقابل روحانی دنبال می کند گفت: در اجرای سه سناریوی نخست تردید ندارم اما درباره سناریوی چهارم معتقدم ظرفیت سیاسی در نظام جمهوری اسلامی آن طور نیست که فضای مجلس استیضاح یا طرح عدم کفایت رئیس جمهور را ایجاب کند.  وی افزود: مجموعه های منطقی اصولگراها و حتی بعضی کانون های قدرت مثل قوه قضائیه در سال های آخر دولت دهم خیلی جدی تر به نتیجه استیضاح رئیس جمهور رسیده بودند و واقعا آقای احمدی نژاد مصداق بارز عدم کفایت سیاسی و عدم کفایت اجرایی بود اما به هر صورت نظام سیاسی او را تحمل کرد./ نامه نیوز

برخی از امیدی ها نطق مخالف می‌کنند، رأی موافق می‌دهند!

مصطفی کواکبیان نماینده مجلس در باره اعضای فراکسیون امید گفت: در ابتدا 158 نفر با ما عکس یادگاری گرفتند. ما فکر می‌کردیم اکثریت مطلق را در مجلس در اختیار داریم، اما در واقعیت چنین اتفاقی رخ نداد.  دلیل اصلی این مساله این است که لیست از ابتدا به درستی بسته نشده است.  شرایط به شکلی بود که هرکسی که در حوزه انتخابی خود دشنام بیشتری به احمدی‌نژاد می‌داد اصلاح‌طلبان از آن دعوت می‌کردند که در لیست حضور داشته باشند. در نتیجه از همان ابتدا رویکرد صحیحی در ارائه لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان صورت نگرفت.   شرایط به شکلی است که برخی از دوستان ما در صحن علنی مجلس به‌عنوان موافق صحبت می‌کنند اما در نهایت به‌عنوان مخالف رأی می‌دهند و در مقابل نیز برخی مخالف صحبت می‌کنند و به‌عنوان موافق رأی می‌دهند. این در حالی است که اگر نمایندگان براساس برنامه‌ریزی فراکسیون رفتار می‌کردند چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد./ روزنامه آرمان

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :