مدیر مرکز خدمات تخصصی محیط زیست جهاد دانشگاهی یزد:
مدیر مرکز خدمات تخصصی محیط زیست جهاد دانشگاهی یزد، با بیان این‌که جلوگیری از تخریب محیط‌‌ زیست و حفاظت گونه‌های زیستی مهمترین رسالت زیست محیطی جوامع است، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای بقای اکوسیستم ، پایش و کنترل علمی آلاینده‌‍‌های صنعنی است.
کد خبر: ۶۱۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 10 June 2018

«مائده دهقانی» با بیان این‌که جوامع امروزی درگیر بحران جدی زیست محیطی هستند، اظهار کرد:‌ از آغاز خلقت تاکنون رابطه انسان و طبیعت به اندازه امروز نگران کننده و تهدید آمیز نبوده است .

وی با اشاره به این‌که افزایش روز افزون جمعیت نیاز به مصرف انرژی را بالا برده و در مقابل نیز فعالیت‌های انسانی، آلودگی‌های زیست محیطی نیز افزایش پیدا کرده است، افزود:‌‌ با توجه به این‌که امروزه شاهد افزایش چشم‌گیر پدیده‌هایی چون تخریب و آلودگی محیط زیست هستیم، بنابراین توجه به حفظ محیط زیست نیاز به فرهنگ سازی گسترده و مستمر دارد .

مدیر مرکز خدمات تخصصی محیط زیست و آلودگی‌های محیطی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در ادامه با بیان این‌که حفاظت از محیط زیست به معنی تلاش برای حفظ سلامتی محیط و انسان‌ها در سطوح شخصی، سازمانی یا دولتی است، گفت:‌ در همین راستا در سال 1972 برای نخستین بار روزی را به نام محیط زیست نامگذاری کردند .

وی هدف از نام‌گذاری این روز را جلوگیری از تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی جانوری عنوان کرد و ادامه داد: بیش از 46 سال است که در جهان مراسم‌هایی در قالب راهپیمایی‌های خیابانی، همایش‌های دوچرخه سواری، نمایش، مسابقات نقاشی و مقاله نویسی در مدارس با هدف جلب توجه عمومی به حفظ محیط زیست برگزار می‌شود .

دهقانی با اشاره به این‌که برنامه توسعه اقتصادی ایران ارگان‌ها را موظف به انجام تحقیقات و بررسی‌های علمی و اقتصادی در زمینه حفاظت و بهسازی محیط زیست کرده است، تصریح کرد:‌ این رسالت مهم برعهده مراکز علمی و آکادمیک است تا در جهت حفظ منابع و جلوگیری از انتقال آلودگی‌ها به آب، هوا و خاک تلاش کند .

وی در ادامه با بیان این‌که مرکز خدمات تخصصی محیط زیست و آلودگی‌های محیطی سازمان جهاد دانشگاهی یزد از سال 85 فعالیت خود را در زمینه آلودگی‌های محیط زیست آغاز کرده است، افزود: این سازمان با توجه به زمینه کاری مناسب و نیاز پژوهشی توانسته نقش موثری در حفاظت از محیط زیست داشته باشد .

مدیر مرکز خدمات تخصصی محیط زیست و آلودگی‌های محیطی جهاددانشگاهی با اشاره به این‌که استان یزد در حوزه صنعت بی‌وقفه در حال حرکت و پویایی است، گفت: یزد با بیش از سه هزار واحد صنعتی به عنوان ششمین قطب صنعتی کشور مطرح است .

وی افزود: هرچند این صنایع توانسته به رشد و شکوفایی اقتصادی کشورمان کمک کند اما در صورتی که پایش و کنترل موثر و علمی بر روی ورودی‌ها، خروجی‌ها، پسماندها و پساب‌های این صنایع صورت نگیرد، مشکلات زیادی را برای جوامع بشری، جانوری، گیاهی و اکوسیستم بوجود می‌آورد .

مدیر مرکز خدمات تخصصی محیط زیست جهاد دانشگاهی یزد، در پایان با بیان‌این که سازمان جهاد دانشگاهی یزد با توجه به در اختيار داشتن كادر علمي و تحقيقاتي مناسب امكان انجام طرح‌هاي تحقيقاتي- كارفرمايي را دارد، خاطرنشان کرد:‌ این سازمان تاکنون گام‌هاي بزرگی در اين راستا برداشته،که عقد تفاهم‌ نامه‌های همکاری در زمینه اجرای طرح‌ها و اقدامات مرتبط با کاهش آلودگی‌های محیط زیست از جمله اقدامات انجام شده است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار