تیم ملی فوتبال مراکش نخستین حریف تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است که نتیجه بازی با این تیم می‌تواند سرنوشت تیم ایران در این مسابقات را تعیین کند.
کد خبر: ۶۱۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 11 June 2018

به گزارش تابناک : تیم ملی فوتبال مراکش را در جام جهانی نباید دست کم گرفت. مراکشی ها که تنها رقیب غیر اروپایی ما در گروه دوم این مسابقات هستند با تیمی مملو از ستاره‌هایی که در کشورهای اروپایی توپ می زنند راهی جام جهانی شده‌اند. مراکشی‌ها برای نخستین بار در جام جهانی ۱۹۷۰ مکزیک طعم حضور در این رویداد مهم را چشیدند و آنها هم مثل تیم ملی کشورمان قرار است برای پنجمین بار در جام جهانی شرکت کنند.

قهرمان قاره آفریقا تا پیش از روسیه در چهار جام جهانی حضور داشته که دو بار این مسابقات در کشور مکزیک بوده است. آنها در ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ مکزیک بعلاوه ۱۹۹۴ امریکا و ۱۹۹۸ فرانسه نیز مسافر جام جهانی بوده‌اند. مراکش بر خلاف ایران یکبار در تاریخ جام‌های جهانی موفق به صعود از گروه مقدماتی شده که آن به حضور این تیم در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک باز می‌گردد.

این تیم آفریقایی در جام جهانی ۱۹۸۶ در گروه ششم مسابقات در کنار تیم های ملی انگلستان، پرتغال و لهستان حضور داشت. مراکشی ها در مرحله گروهی مسابقات شگفتی ساز شده در بین تیم های انگلستان، پرتغال و لهستان با یک پیروزی و دو مساوی بعنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی مسابقات شدند. اما آنها بدشانس بودند که در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات که به صورت تک حذفی برگزار می‌شد با یکی از بهترین تیم های تاریخ فوتبال آلمان برخورد کردند تا با پذیرفتن شکست ۲ بر صفر از راهیابی به مرحله بعدی باز مانند.

* دروازه بان ها
تیم ملی مراکش با سه دروازه‌بان عازم روسیه شده است. یاسین بونو دروازه بان ۲۷ ساله ای که در تیم خیرونا اسپانیا بازی می کند و در جام جهانی روسیه صاحب پیراهن شماره یک تیم ملی مراکش شده تا به احتمال زیاد دروازه‌بان اول این تیم در این مسابقات باشد.

منیر محمدی دیگر دروازه‌بان تیم ملی مراکش است. وی در اغلب دیدارهای رسمی و دوستانه تیمش در راه رسیدن به جام جهانی در ترکیب اصلی قرار داشته و در جام جهانی پیراهن شماره ۱۲ به او رسیده است. اما امکان این که این دروازه بان ۲۹ ساله و ۱۹۰ سانتی که از باشگاه نومانسینا اسپانیا به تیم ملی مراکش رسیده همچنان در ترکیب اصلی این تیم قرار داشته باشد زیاد است.

احمدرضا تفناوتی جوانترین دروازه بان مراکشی حاضر در روسیه است. وی با ۲۲ سال سن و ۱۸۸ سانتی متر قد در جام جهانی با شماره ۲۲ تیم ملی کشورش را همراهی می کند و از شانسی به مراتب کمتر نسبت به دو دروازه بان دیگر برای قرار گرفتن در درون دروازه تیم ملی کشورش بهره مند است.

* مدافعان
اشرف حکیمی را باید سرشناس ترین مدافع و حتی بازیکن تیم ملی مراکش دانست. مدافع جوانی که از تیم رئال مادرید به تیم ملی مراکش رسیده است و در جام جهانی نیز با پیراهن شماره ۲ به میدان خواهد رفت و قطعا یکی از بازیکنان مراکش است که بیش از سایرین در کانون توجه قرار دارد.

حمزه مندیل نیز یکی دیگر از مدافعان جوان و سرشناس تیم مراکش است که با ۲۰ سال سن عضویت تیم لیل فرانسه را داشته و در جام جهانی با پیراهن شماره ۳ به میدان خواهد آمد. این مدافع ۲۰ سال سن و ۱۷۹ سانتی متر قد دارد و شانس زیادی برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت تیمش در جام جهانی دارد.

مانوئل باتیستا مدافع ۳۲ ساله و ۱۹۰ سانتی متری مراکش که در تیم استانبول باشاک ترکیه بازی می کند در جام جهانی با پیراهن شماره ۴ به میدان خواهد رفت. وی باتجربه ترین مدافع تیم ملی مراکش در این مسابقات است که در ۴ بازی آخر مراکش نیز برای این تیم به میدان رفته و یکبار هم گلزنی کرده است.

مراکشی ها یک مدافع بسیار سرشناس دیگر هم دارند که از تیم یوونتوس می آید. مهدی بن عطیه مدافع ۳۱ ساله تیم یوونتوس ایتالیا و تیم ملی مراکش است که در روسیه پیراهن شماره ۵ را برای این تیم به تن می کند. این بازیکن هم همچون اشرف حکیمی از جمله سرشناس ترین بازیکنان تیم ملی مراکش هستند.

* بازیکنان خط میانی
رومن سایس هافبک دفاعی و بلند قامتی که از تیم ولور همپتون قهرمان لیگ «چمپیون شیپ» انگلستان به تیم ملی مراکش رسیده است. این بازیکن ۲۸ ساله است و در همه دیدارهای رسمی و تدارکاتی تیمش در راه رسیدن به جام جهانی حضور داشته و در جام جهانی نیز پیراهن شماره ۶ تیم ملی کشورش به او رسیده است.

یکی از کلیدی ترین و مطرح ترین هافبک های تیم ملی مراکش حکیم زباش بازیکن تیم آژاکس هلند است. این بازیکن که با شماره ۷ در تیم ملی کشورش در روسیه بازی خواهد کرد در پست هافبک میانی بازی کرده و در مسابقات انتخابی جام جهانی نیز با ۲ گل و ۲ پاس گل از جمله بازیکنان موثر تیمش بوده است. این بازیکن ۲۸ سال سن، ۱۸۰ سانتی قد داشته و چپ پا می باشد و از جمله بازیکنانی است که احتمال انتقالش بعد از جام جهانی به تیم های متمول و سرشناس اروپایی وجود دارد.

کریم الاحمدی هافبک ۳۳ ساله و باتجربه تیم ملی مراکش هم از دیگر تیم سرشانس هلندی که فاینورد باشد می آید. این بازیکن که در روسیه با پیراهن شماره ۸ به میدان می رود از جمله اصلی ترین بازیکنان این تیم است و در همه دیدارهای رسمی و تدارکاتی تیمش در نقش هافبک میانی حضور داشته و در مسابقات انتخابی جام جهانی نیز یکبار پاس گل داده است.

یونس بلهنده هافبک تهاجمی و بازیساز اصلی تیم ملی مراکش با ۲۸ سال سن و ۱۷۷ سانتی متر قد از تیم گالاتاسرای می آید. این بازیکن با پیراهن شماره ۱۰ برای تیم ملی کشورش در روسیه به میدان می رود و یکی از نفراتی است که شانس زیادی برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت تیمش دارد.

فیصل فجر نیز از لالیگا و از تیم ختافه به تیم ملی کشورش رسید. این هافبک ۲۹ ساله و ۱۷۸ سانتی متری با پیراهن شماره ۱۱ برای تیمش بازی می کند و شانس زیادی برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت تیمش دارد. وی در دیدارهای اتتخابی جام جهانی یکبار برای تیمش گلزنی کرده اما در اغلب این دیدارها در ترکیب ثابت تیمش قرار داشته است.

مبارک بوصوفا لااقل برای ما ایرانی ها چهره‌ای آشنا است. هافبک-مهاجم تیم ملی مراکش که در تیم الجزیره امارات بای می کند و بارها در لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم های ایرانی به میدان رفته است. این هافبک - مهاجم کوتاه قامت در جام جهانی با پیراهن شماره ۱۴ به میدان می آید. وی اغلب بعنوان بازیکن جانشین در تیم ملی کشورش بازی می کند اما با ۳ پاس گل یکی از بهترین گلسازان این تیم در مسابقات انتخابی جام جهانی بوده است.

یوسف آیت بن ناصر هافبک ۲۱ ساله ای که با ۱۸۴ سانتی متر قد از تیم کان فرانسه به تیم ملی مراکش رسیده است. این بازیکن جوان در جام جهانی شماره ۱۵ بر تن می کند اما بعید است که در ترکیب اصلی تیمش جایی داشته باشد.

نبیل دیرار هم یکی دیگر از هافبکهای باتجربه‌ای است که عمدتا بعنوان بازیکن جانشین برای تیم ملی کشورش به میدان می رود. این بازیکن هم از تیم معروف ترکیه‌ای فنرباغچه به جام جهانی آمده و با ۳۲ سال سن و ۱۸۷ سانتی متر قد هافبک میانی و دفاعی تیمش است که دیدارهای انتخابی جام جهانی نیز یکبار برای تیمش گلزنی کرده است. وی با پیراهن شماره ۱۷ در جام جهانی حضور دارد.

امین حارث هافبک ۲۰ ساله و دو ملیتی است که با ملیت فرانسوی-مراکشی برای تیم ملی مراکش بازی می‌کند. وی از بوندسلیگا و از تیم شالکه ۰۴ راهی جام جهانی شده و با پیراهن شماره ۱۸ برای مراکشی‌ها به میدان می رود. وی تنها ۲۰ سال سن داشته و قدی معادل ۱۷۹ سانتی متر دارد. این بازیکن جوان هم شانس زیادی برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت تیمش ندارد.

سفیان امرابات هافبک راست و ۲۱ ساله تیم ملی مراکش است که عضویت تیم سرشناس هلندی فاینورد را دارد. این بازیکن قرار است با پیراهن شماره ۲۱ برای تیم ملی کشورش بازی کند و از شانس زیادی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی برخوردار نیست.

* مهاجمان خطرناک
بهترین مهاجم و گلزن تیم تیم ملی مراکش ایوب الکعبی است. مهاجم ۲۴ ساله‌ای که در همه دیدارهای اخیر تیم ملی مراکش گلزنی کرده و آنها امید زیادی در جام جهانی به ساقهای این بازیکن بسته اند. الکعبی با پیراهن شماره ۹ برای تیم ملی کشورش بازی می کند. این بازیکن یکی از گلزنان برجسته در جام ملتهای افریقا نیز بود.

خالد بوطیب هم یکی دیگر از گلزنان برجسته تیم ملی مراکش است که عضویت تیمی از ترکیه با نام ینی ملیطه اسپور را دارد. این بازیکن ۳۱ ساله و ۱۹۰ سانتی با ۴ گل زده در مسابقات انتخابی جام جهانی در افریقا یکی از برجسته ترین مهاجمان تیم ملی مراکش است که آنها امید زیادی به گلزنی او بسته اند. وی با پیراهن شماره ۱۳ برای تیم ملی مراکش بازی می کند.

نورالدین امرابات مهاجمی است که بیشتر در گلسازی برای تیمش تاثیر دارد. این بازیکن نیز ۳۱ سال سن و ۱۷۸ سانتی متر قد دارد و مهاجمی است که قابلیت استفاده از هر دو پای خود را دارد. وی با پیراهن شماره ۱۶ برای تیمش در جام جهانی به میدان می رود و یکی از بازیکنانی است که یا بعنوان بازیکن اصلی و یا بعنوان بازیکن ذخیره احتمال به میدان رفتنش در روسیه زیاد است.

عزیز بوهدوز مهاجم ۳۱ ساله تیم ملی مراکش است که عضو تیم سن پائولی آلمان می باشد. این مهاجم نیز ۱۸۸ سانتی متر قد و داشته و قابلیت استفاده از هر دو پای خود را دارد. بوهدوز در بازی های زیادی در آخرین دیدارهای های تیمش به میدان نرفته است اما در جام جهانی می تواند مهره ای تعیین کننده و خطرناک در خط حمله این تیم باشد.

* سرمربی مراکش
سرمربی تیم ملی مراکش هروه رنار از کشور فرانسه است. این فرانسوی ۴۹ ساله عمده عمر مربیگری اش را در کشورهای افریقایی پشت سر گذاشته و به جز مدت کوتاهی که در سال ۲۰۱۵ هدایت لیل فرانسه را بر عهده داشت، در سایر دوران مربیگری اش در قاره افریقا بوده است.

وی هدایت تیم های ملی زامبیا، آنگولا، ساحل آج و مراکش را تجربه کرده است و در رده باشگاهی هم در کشوهای الجزایر، مراکش و تونس هدایت تیم هایی را بر عهده داشته است. جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نخستین تجربه حضور این سرمربی نسبتا جوان در جام های جهانی است.

 

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار