اجرای طرح ذخیره عملیاتی برای کاهش مصرف برق صنایع بزرگ در فصل گرما در استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی آغاز شد.
کد خبر: ۶۱۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 11 June 2018

به گزارش تابناک : مدیر دفتر خدمات مشترکان شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: در اجرای طرح ذخیره عملیاتی، واحدهای بزرگ صنعتی استانهای خراسان، باید روزانه حداقل 15درصد از مقدار برق مصرفی خود را کاهش دهند.

مجید ارس نژاد افزود: اجرای این طرح ذخیره عملیاتی در خراسان از دیروز 20 خرداد آغاز شده است و تا 15 شهریور امسال ادامه دارد.

وی گفت: بر اساس توافق بین شرکت برق منطقه ای با مشترکان صنعتی، صاحبان صنایع باید  در 200ساعت همکاری با این شرکت در اجرای طرح، مقدار برق مصرفی خود را در ساعات 11 تا 22 حداقل 15 درصد کاهش دهند و در لحظه پیک شبکه حداقل 100مگاوات برق مصرفی کاهش یابد.

مدیر دفتر خدمات مشترکان شرکت برق منطقه ای خراسان افزود: با توجه به شرایط خاص امسال در تامین برق مشترکان، در صورت مشارکت نداشتن صاحبان صنایع در طرح ذخیره عملیاتی، این شرکت در زمان بروز محدودیت در شبکه تعهدی برای تامین برق مورد نیاز آنها نخواهد داشت.

مجید ارس نژاد افزود: برای صاحبان صنایع بزرگی که در طرح ذخیره عملیاتی مشارکت کنند پاداش در نظر گرفته می شود؛ بطوری که پارسال 11 مشترک صنعتی در خراسان با توجه به همکاری موثر 26 میلیارد ریال پاداش دریافت کردند.

وی تعداد مشترکان صنعتی(صنایع بزرگ) شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی را 25 مشترک  اعلام کرد و گفت: انتظار می رود با توجه به شرایط خاص تابستان امسال صاحبان صنایع بزرگ با این شرکت همکاری کنند.

طرح ذخیره عملیاتی با هدف کاهش پیک شبکه سراسری و کنترل بار پیک شبکه سال 1393برای نخستین بار توسط شرکت برق منطقه ای خراسان برای صنایع کلید خورد تا بین تولید برق و بار مصرفی شبکه تعادل ایجاد کند.

 پس از آن این طرح  در کل کشور اجرا شد به گونه ای که از محل اجرای آن پارسال هزار و 303 مگاوات در لحظه پیک شبکه، کاهش بار در شبکه سراسری برق کشور  روی داد که 77 مگاوات از این رقم مربوط به شرکت برق منطقه ای خراسان بود.

شرکت برق منطقه ای خراسان سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی را زیر پوشش دارد.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار