معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تولید مرغ گوشتی در این استان با اجرای برنامه کنترلی، تنظیم قیمت و جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران انجام می شود.
کد خبر: ۶۱۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 11 June 2018
به گزارش تابناک : جعفر حاجی مجتهد، دوشنبه اظهار کرد: اجرای این اقدامات کنترلی از تولید و عرضه بالا و ضرر و زیان تولیدکنندگان، باتوجه به بالا بودن هزینه های تولید، جلوگیری می کند و همچنین موجب ثبات قیمت این محصول می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون تولید مرغ گوشتی طبق برنامه و بر اساس نیاز جمعیتی است، افزود: طبق برنامه تولید 25 کیلوگرم مرغ گوشتی به ازای هر نفر در نظر گرفته شده که در این راستا پارسال 156 هزار تن تولید در استان محقق شده است.
وی گفت: ظرفیت تولید در استان تا 220 هزار تن در سال است اما با انجام اقدامات کنترلی از افزایش بی رویه تولید جلوگیری می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه سالانه در کشور 2 میلیون و 200 هزار تن مرغ گوشتی تولید می شود، افزود: این استان بیش از هفت درصد تولید مرغ کشور را دارد.
وی تاکید کرد: برنامه ای برای افزایش تولید مرغ گوشتی در استان نداریم و صدور مجوز جدید نیز در این زمینه با هدف ارتقای کیفیت و افزایش بهره وری واحدهای موجود انجام نمی شود.
حاجی مجتهد بیان کرد: تلاش داریم با افزایش مکانیزاسیون و بهره وری تولید شاهد افزایش کمی و کیفی تولیدات باشیم.
هم اکنون 1400 واحد تولید مرغ گوشتی با ظرفیت 26 میلیون قطعه در هر دوره در استان خراسان رضوی فعالیت دارد.
 
 
 
منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار