استاندار خراسان رضوی گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام این استان با توجه به اولویت های تعیین شده انجام می شود.
کد خبر: ۶۱۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ 11 June 2018

به گزارش تابناک : علی رضا رشیدیان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشتر پروژه های نیمه تمام اولویت دار خراسان رضوی تکمیل و به بهره برداری رسیده و شروع پروژه های جدید نیز بنا به نیاز و اضطرار خواهد بود.

وی افزود: در شروع دولت بالغ بر یک هزار و ۸۰۵ پروژه نیمه تمام در خراسان رضوی باقی مانده بود که تا کنون با همه مشکلات مالی ومحدودیت ها ، بخش عمده آنها به بهره برداری رسیده  و بیش از ۷۲ درصد پروژه های نیمه تمام برجای مانده از دولت قبل طی حدود ۵ سال گذشته تکمیل شده است.

رشیدیان عنوان کرد : این حجم پروژه نیمه تمام باقیمانده به دلیل عدم تامین منابع مالی برای این طرح ها در سال های قبل و شروع مستمر پروژه های جدید در آن زمان بود که موجب افزایش پروژه های به سرانجام نرسیده شد.

وی اظهار کرد : هم اکنون از یک هزار و ۸۰۰ پروژه نیمه تمام خراسان رضوی، حدود ۵۲۰ مورد باقی مانده که امید است با تخصیص مناسب منابع این تعداد هم به سرانجام رسیده و مردم از خدمات آن بهره مند شوند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: طبق معمول همواره تعدادی پروژه نیمه تمام وجود دارد و برخی از طرح ها به دلیل گستره کار ونیز تامین منابع یک ساله به انجام نمی رسد و بخشی هم ملی است .

رشیدیان اظهار کرد : در این میان از ۵۲۰ پروژه نیمه تمام باقی مانده از دولت قبل تعداد معدودی پروژه های ملی هستند که با ماهیت فرا شهرستانی و فرااستانی در بازه زمانی طولانی تری احداث می شوند که از  جمله آنها می توان به  پروژه های حوزه جاده ای، ریلی ، یا خطوط انتقال برق ، گاز ، نیروگاه ها اشاره کرد که نیاز مالی بیشتری دارند و استان نقش تعیین کننده چندانی در اجرای آنها ندارد.

وی گفت: باند دوم مسیر جاده ای مشهد – سرخس ، باند دوم پروژه مشهد – تربت جام – تایباد - دوغارون ، راه جدید دوغایی – درگز ، راه آهن مشهد – زاهدان ،  راه آهن مشهد – گرگان از جمله این طرح ها هستند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد:پروژه بیمارستان های فریمان ، خلیل آباد ، گناباد ، سبزوار ، امام رضا (ع) مشهد و نیز در طرح های حوزه آب مثل سدهای بار ، قره تیکان ، چهچهه، ابیورد ، ارداک و تصفیه خانه های خین عرب ، التیمور و در بخش راه آهن جاده تربت حیدریه – خواف – سنگان طی سال های گذشته تکمیل و به بهره برداری رسیده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار