معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: سال های گذشته حدود ۵۰۰ روستای این استان با تانکر آبرسانی می شد که امسال هم به دلیل کاهش نزولات تعداد روستاها افزایش می یابد.
کد خبر: ۶۱۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 14 June 2018

به گزارش تابناک : محمد مقدوری چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد:با توجه به کاهش نزولات جوی در خراسان رضوی و افزایش درجه حرارت هوا با مشکل تامین آب مواجه هستیم  و در این  شرایط به شدت  به مشارکت همه بخش ها از جمله صنعت ، کشاورزی و خانگی در امر صرفه جویی و کاهش مصرف نیاز داریم تا بتوانیم این بحران را در تابستان امسال به خوبی مدیریت کنیم.

وی افزود: هفته آینده در کارگروه سازگاری با کم آبی خراسان رضوی تمامی اقدامات بخش های مختلف برای موضوع سازگاری با کم آبی اعم از موضوعات مربوط به بخش شرب، آبیاری فضای سبز ، کشاورزی و صنعت نهایی شده و محور عمل هر بخش قرار می گیرد.

مقدوری گفت: همه مناطق خراسان رضوی به جز  کلات با کاهش نزولات جوی مواجه بوده و دچار مشکل هستند اما بخش های جنوبی و جنوب شرقی استان چون شهرستان های خواف و تایباد با کمبود آب و مشکلات بیشتری مواجه اند.

وی اظهار کرد :  همچون سال های گذشته که حدود ۵۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می شد امسال هم به دلیل کاهش نزولات تعداد روستاهای بیشتری را به صورت سیار آبرسانی می کنیم.

معاون استاندار گفت : در موضوع تامین آب مشهد هم امسال بر اساس برنامه مصوب ، مقرر شده ۷۰ میلیون مترمکعب نیاز آبی مشهد از سد دوستی تامین و منتقل شود، که عمده دبی انتقالی در تابستان خواهد بود بخش قابل توجه نیاز آبی سال جاری این کلانشهر از این طریق پوشش داده می شود.

وی  افزود: بحران امسال در ابتدای سال به دلیل کمبود بارش ها جدی بود اما خوشبختانه تاخیر گرما توام با بارندگی متناوب خود در کاهش این معضل بسیار کمک کرد اما موضوع مهم در شرایط کنونی همکاری مردم در مدیریت مصرف است.

مقدوری تصریح کرد: یکی از اقدامات بسیار موثر در راستای صرفه جویی این است که مردم سطح کولرهای آبی را بپوشانند که این خود تا ۲۰ درصد مصرف آب کولر را کاهش می دهد و این صرفه جویی در سطح بیش از یک میلیون واحد اقامتی رقم قابل توجهی است.

 

 

منبع : اکو نیوز 

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار