استاندار خراسان رضوی گفت: پیشنهاد شده است برای تقویت بخش کشاورزی و حمایت بیشتر از این عرصه صندوق توسعه کشاورزی خراسان رضوی راه اندازی شود.
کد خبر: ۶۱۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 14 June 2018

به گزارش تابناک : علی رضا رشیدیان چهارشنبه شب در جلسه شورای کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد : پیشنهاد راه اندازی صندوق توسعه بخش کشاورزی مشابه برخی دیگر از استان های کشور در این استان مطرح شده است که طی آن عنوان شد که ۵۰ میلیارد تومان از منابع اولیه این صندوق توسط بخش خصوصی ، ۲۲.۵ میلیارد تومان آن توسط جهاد کشاورزی و ۲۲.۵ میلیارد تومان هم از سوی استانداری تامین شود.

وی افزود:امسال ۱۲هزار میلیارد تومان تسهیلات ویژه توسعه مناطق روستایی و محروم از سوی دولت تعیین شده که سهم اولیه خراسان رضوی  ۶۱۰ میلیارد تومان است .اگر در مهلت تعیین شده بتوانیم رقم خوبی از آن را جذب کنیم می توان از این تسهیلات رقم های بیشتری را نیز دریافت کرد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد : از سهم ۶۱۰ میلیارد تومان تعیین شده تا کنون ۳۰۵ میلیارد تومان آن به استان اختصاص یافته که باید تا مردادماه جذب شود که می توان رقم خوبی از آن را به حوزه های کشاورزی اعم از دامداری ، باغداری ، زراعت و شیلات برد.

وی ادامه داد: تسهیلات توسعه اشتغال روستایی فرصتی ارزشمند برای  تکمیل زنجیره تولید بویژه در بخش کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده در مناطق روستایی ومحروم به تناسب ظرفیت ها و مزیت های آن است.

رشیدیان گفت : با بهره گرفتن از این تسهیلات برای تکمیل چرخه های تولید کشاورزی در مناطق روستایی ومحروم استان که عموما متمرکز بر اقتصاد کشاورزی هستند می توان در راستای کوتاه کردن فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده هم گام های موثری برداشت.

وی گفت : سال گذشته  ۲۲ هزار میلیارد تومان کمک های فنی و اعتباری برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت به بخش تولیدی اختصاص یافته بود، امسال تلاش داریم این رقم به ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.در این راستا امسال نیز برای واحدهایی که مشمول استفاده از تسهیلات توسعه روستایی نمی شوند ، این تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته می شود.

 

 

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار