رئیس جمنا در خوزستان :
رئیس جمنا خوزستان گفت: نمایندگان خوزستان باید به جای پرداختن به برخی مسائل حاشیه‌ای، وقت خود را برای چالش‌های اساسی استان صرف کنند.
کد خبر: ۶۱۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ 14 June 2018

نشست هم اندیشی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) خوزستان چهارشنبه شب با حضور جمعی از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در اهواز برگزار شد.

در این نشست که جمعی از اساتید دانشگاهی و فعالان سیاسی و اجتماعی اهواز نیز حضور داشتند، مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی استان و کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمنا خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان با مشکلات زیادی مواجه است، عنوان کرد: همه از هر حزب، قوم و جناحی باید برای کمک به بهبود اوضاع دست به دست هم دهند زیرا که آسیب به نظام و کشور، دامن همه را می‌گیرد.

حسن حائری با اشاره به مشکلات کشاورزی و واحدهای صنعتی خوزستان، گفت: به طور مستمر شاهد اعتراض کارگران و کشاورزان هستیم. مدیران، نمایندگان و نخبگان جامعه توان و ظرفیت خود را برای حل مشکلات به کار گیرند. نباید اجازه بدهیم که همه مسائل بحرانی شود و باید نسبت به آنها پیش‌گیری صورت گیرد.

وی گفت: نمایندگان خوزستان باید به جای پرداختن به برخی مسائل حاشیه‌ای، وقت خود را برای چالش‌های اساسی استان قرار دهند.

لابی مسئولان دولتی برای انتقال آب کارون

رئیس سابق دانشـگاه صنعتی جندی شـاپور دزفول نیز در این نشست با تشریح وضعیت خشکسالی و آب‌های خوزستان، اظهار کرد: متوسط آورد سالانه کارون بزرگ در دهه‌های اخیر، 19/5 میلیارد مترمکعب بوده و از 20 سال پیش اکنون به 14/5 میلیارد مترمکعب کاهش یافته است.

علی محمد آخوندعلی افزود: مسئولانی از استان‌های مرکزی لابی‌های بزرگی در دولت‌ها انجام می‌دادند تا بتوانند 6 میلیارد مترمکعب از کارون را به بخش‌های کویری کشور انتقال دهند. بعد از آنکه موفق نشدند بر انتقال 3 میلیارد تمرکز کردند و اکنون گفته می‌شود حدود 1/5 میلیارد در حال انتقال است اما این میزان در شرایط خشکسالی افزایش می‌یابد. ضمن آنکه حدود 4 میلیارد مترمکعب نیز در پشت سدها ذخیره شده است.

نهادینه‌سازی فساد و عدم مدیریت جهادی دو مانع تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه برای مقاوم‌سازی اقتصاد دربرابر تهدیدات خارجی است، گفت: درسال‌های اخیر باوجود آنکه اقتصاد مقاومتی در شعار سال و فرمایشات رهبری مورد تأکید است، اما شاهد اقدام خاصی در جهت پیشبرد آن نیستیم.

مهدی بصیرت بیان کرد: برنامه و چشم‌انداز مشکل اصلی اقتصاد نیست بلکه نهادینه‌سازی فساد اقتصادی و عدم مدیریت جهادی دو مانع اجرای اقتصاد مقاومتی است. طبق پژوهش‌ها این فساد در استان‌ خوزستان به مراتب شدیدتر از بسیاری از استان‌ها است فساد اقتصاد موجب بدبینی و بی اعتمادی مردم به مسئولان می‌شود.

وی گفت: در دهه 70 شرکت گروه ملی فولاد سرزمین آرزوهای مهندسان فارغ‌التحصیل بود. ما نه تنها نتوانستیم شرکتی مانند گروه ملی را راه‌اندازی کنیم بلکه به دلیل فساد اقتصادی صورت گرفته در گروه امیر منصور آریا، آن مزیت استان به تهدید مبدل شد.

ساعدی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان و نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه، عامر کعبی نماینده مردم آبادان، ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان و گلمرادی نماینده مردم ماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندر امام در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن تشریح آخرین مباحث و پیگیری‌های صورت گرفته توسط مجمع نمایندگان خوزستان، خواستار همفکری بیشتر با نخبگان جهت حل مشکلات استان شدند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار